امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۳۰

انجام ۶۱ هزار مورد بازرسی از بازار گیلان در سال جاری

آژانس خبری کاسپین -  مدیرکل صمت گیلان، با اشاره به انجام ۶۱ هزار و ۲۶۸ مورد بازرسی از بازار از ابتدای سال تاکنون، تاکید کرد: ۷۶۹۲ فقره پرونده تخلف به ارزش ۲۰۰۰ میلیارد تومان تشکیل شده است.

به گزارش کاسپین، تیمور پورحیدری  با اشاره به وضعیت بازار گوشت قرمز، اظهار کرد: در سه ماهه دوم سال جاری شاهد افزایش قیمت دام زنده و در نتیجه قیمت گوشت قرمز بودیم، اما از ابتدای مهرماه تاکنون شاهد ثبات در بازار هستیم.

وی از واردات گوشت گرم و کاهش صادرات دام زنده با هدف تثبیت قیمت ها خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر قیمت گوشت گوساله بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان و گوشت گوسفندی بین ۴۲۰ تا ۴۷۰ هزار تومان بوده و لذا دولت برنامه ریزی های لازم را جهت واردات گوشت گرم طی ماه های آتی انجام داده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان، با اشاره به وضعیت بازار مرغ، از تعادل قیمت ها خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه کمبودی در بازار مرغ نداریم و هر کیلو مرغ گرم بین ۷۶ تا ۸۰ هزار تومان عرضه می شود.

پورحیدری، همچنین از کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت انواع روغن خوراکی خبر داد و خاطرنشان کرد: در بخش شکر مصارف خانوار نیز مشکل خاصی نداریم.

وی در ادامه از اجرای طرح نظارتی ویژه مشاورین املاک گفت و اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون ۷۸۰۹ مورد بازرسی انجام و ۹۷۴ فقره پرونده تخلف تشکیل شده است که عمدتا ناشی از عدم صدور صورتحساب و عدم درج قیمت و نصب نرخ نامه و گرانفروشی و… بوده و منجر به پلمب ۱۰۶ واحد شده است.

مدیرکل صمت گیلان با اشاره به انجام ۶۱ هزار و ۲۶۸ مورد بازرسی از بازار، تاکید کرد: ۷۶۹۲ فقره پرونده تخلف به ارزش ۲۰۰۰ میلیارد تومان تشکیل شده است.

وی تحلیل درست بازار را عامل مهمی برای تنظیم بازار دانست و گفت: مشکلات موجود در بازار از جمله تامین کالاهای پر مصرف و رفع نارضایتی‌ها در حوزه کیفیت نان و مشاوران املاک و افزایش قیمت برخی کالاها از جمله زمین و مسکن نیازمند تلاش و نظارت جدی است.


کد خبر: 21091

دیدگاهتان را بنویسید