به گزارش کاسپین روزهای اخیر پتروشیمی میانکاله باز هم سرتیتر اخبار کشور شد.
همانند سال گذشته که پای وزارت نفت، دستگاه قضا و رئیسجمهور به ماجرا باز شده بود.
درحالی خبرها حاکی از این است که پیمانکار در حال فعالیت در پتروشیمی است اما امروز با دستور رئیسجمهور پزشکیان در جلسه هیات دولت فعالیت ساخت و ساز و احداث پتروشیمی در میانکاله متوقف شد.
در ادامه آقای رئیسجمهور با استاندار مازندران تماس تلفنی مبنی بر توقف ساختوساز در اراضی میانکاله برقرار کرد و معاونت حقوقی هم دستورهای ویژه را صادر کرد.
با توجه به تأکید رئیس جمهور پزشکیان، مجوز احداث پتروشیمی میانکاله در این اراضی که به لحاظ زیستمحیطی که حساس هستند، لغو میشود.
مهدی یونسی رستمی استاندار مازندران در ادامه و باتوجه به تصمیم اتخاذشده و با توجه به ابطال جواز تأسیس واحد موسوم به پتروشیمی میانکاله از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز عدم اخذ مجوزهای زیستمحیطی لازم از سازمان حفاظت محیط زیست کشور، تمامی فعالیتهای این پروژه از تاریخ مذکور غیرقانونی تلقی شده و متوقف شده است.
البته در حالی که برخی سخنان شائبه حمایت از پروژه پتروشیمی میانکاله را در افکار عمومی ایجاد کرده بود، سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد که احداث این پروژه فاقد وجاهت قانونی است و هرگونه فعالیت اجرایی در آن با برخورد قاطع نهادهای نظارتی مواجه خواهد شد.
باتوجه به از سرگیری کش و قوس در منطقه حسینآباد بهشهر و همچنین توقف پروژه از سال گذشته و از سرگیری مجدد و همچنین در عرصه اختیار پیمانکار موضوع مهم این است آیا این دستور پایانی بر مناقشه پتروشیمی میانکاله خواهد بود؟!
کد خبر:
38716
