آغاز عملیات جمع‌آوری گیاهان سنبل آبی در ۳۵ هکتار از رودخانه‌های لنگرود

فرماندار شهرستان لنگرود از آغاز عملیات پاکسازی و جمع‌آوری ۳۵ هکتار از اراضی آب‌بندان‌ها و رودخانه‌های لنگرود از گیاه مهاجم سنبل آبی خبر داد و گفت: هدف ما ایجاد برنامه جامع برای مدیریت و کنترل این گیاه مهاجم است

به گزارش کاسپین، محمدرضا جلالی فرماندار شهرستان لنگرود ظهر امروز در حاشیه بازدید از محل جمع‌آوری سنبل آبی در رودخانه رادارکومه چمخاله و در جمع خبرنگاران با تأکید بر لزوم توجه به جمع‌آوری گیاهان سنبل آبی اظهار کرد: سنبل آبی تهدیدی برای منابع آبی و کشاورزی شهرستان است که باید اقدامات پیشگیرانه برای کنترل رشد بی‌رویه این گیاه مهاجم انجام شود.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از هجوم سنبل آبی گفت: گیاه مهاجر و مهاجم سنبل آبی به تالاب‌ها، رودخانه‌ها و آب‌بندان‌های شهرستان نفوذ کرده و موجب بروز مشکلات زیست‌محیطی و کاهش کیفیت آب شده است.

فرماندار شهرستان لنگرود با بیان اینکه گیاه مهاجم به‌سرعت رشد می‌کند، تصریح کرد: سنبل آبی خطر جدی برای اکوسیستم‌های آبی است و برای کنترل و کاهش رشد بی‌حد این گیاه، باید ادارات حوزه پدافند غیرعامل شهرستان تمهیدات لازم را داشته باشند.

جلالی با اشاره به آخرین وضعیت بستر رودخانه‌های منتهی به دریا در منطقه رادارکومه چمخاله بیان کرد: این بستر رودخانه حدود یک کیلومتر طول و ۲۰ متر عرض دارد که متأسفانه مملو از سنبل آبی است که برای پاک‌سازی و جمع‌آوری این گیاه مهاجم از رودخانه از حوزه بسیج سازندگی شهرستان درخواست کمک شده و همه ظرفیت‌های شهرستان نیز باید پای‌کار باشند.

وی از آغاز عملیات پاک‌سازی و جمع‌آوری ۳۵ هکتار از اراضی آب‌بندان‌ها و رودخانه‌های لنگرود از گیاه مهاجم سنبل آبی خبر داد و گفت: هدف ما ایجاد برنامه جامع برای مدیریت و کنترل این گیاه مهاجم است و امیدواریم در زمان معین و مشخص، این بستر آبی پاک‌سازی و از افزایش و پیشروی سنبل آبی جلوگیری شود.


کد خبر: 32470

دیدگاهتان را بنویسید