امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۳۰

رقابت بیش از ۳۵ هزار داوطلب مازندرانی در بزرگترین ماراتن علمی کشور

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران گفت: ۳۵ هزار و ۸۷۹ داوطلب طی آزمون نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در استان مازندران با هم رقابت می کنند.

رحمت عباس‌نژاد معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران درباره مرحله اول آزمون سراسری سال تحصیلی ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران درباره برگزاری کنکور اظهار کرد: مرحله اول آزمون در پنج گروه آزمایشی علوم تجربی، علوم ریاضی، علوم انسانی، زبان‌های خارجی و هنر، صبح و عصر روز‌های پنج‌شنبه ۲۹ و جمعه ۳۰ دی ماه ۱۴۰۱ همزمان با سراسر کشور در استان مازندران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به رقابت ۳۵هزار و ۸۷۹ داوطلب طی آزمون نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در استان مازندران، افزود: از این تعداد، ۲۲هزار و ۱۵۶ داوطلب زن و ۱۳هزار و ۷۲۳ داوطلب مرد هستند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران بیان کرد: داوطلبان در ۱۹ حوزه امتحانی شهر‌های ساری، آمل، بابل، بابلسر، بندپی شرقی، بهشهر، تنکابن، جویبار، چالوس، نوشهر، رامسر، سوادکوه، قائم‌شهر، کلاردشت، محمودآباد، نکا و نور به رقابت خواهند پرداخت.

عباس‌نژاد تصریح کرد: از میان داوطلبان ۵هزار و ۷۰ نفر در گروه ریاضی، ۱۶هزار و ۸۶۹ نفر در گروه تجربی، ۹هزار و ۷۰۷ نفر در گروه انسانی، یک‌هزار و ۴۸۸ نفر در گروه هنر و ۲هزار و ۷۴۵ نفر در گروه زبان داوطلب شرکت در آزمون هستند.

وی با اعلام اینکه دانشگاه مازندران به عنوان دانشگاه منتخب مسوولیت نظارت و حفاظت از آزمون استان را بر عهده دارد، یادآور شد: متقاضیان هر یک از آزمون‌های گروه‌های مختلف باید کارت مربوط به هر آزمون را به صورت جداگانه دریافت کنند.

معاون دانشگاه مازندران گفت: همچنین برای حضور در جلسه، علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و یا شناسنامه عکس‌دار را به همراه داشته باشند.


کد خبر: 5430

دیدگاهتان را بنویسید