خطرپذیری بیشتر ۷ شهر مازندران در برابر زلزله

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: شهرهای بهشهر، آمل، نور، ساری، بلده، پل‌سفید و تنکابن از خطرپذیری بالایی در مقابل با زلزله برخوردار هستند.

به گزارش کاسپین، این روزها صحبت از زلزله در مازندران است، طوری‌که طی کمتر از یک ماه اخیر زیراب مازندران برای هفتمین بار لرزید و روز گذشته نیز زلزله در سیمرغ مازندران تکرار شد.

در ارتباط با زلزله مسائل مختلفی مطرح شده ازجمله اینکه تغییر عمق زلزله‌ها نشان‌دهنده جابه‌جایی گسل در عمق زمین است و براین باور هستند جابجایی گسل‌ها زلزله‌های اخیر را توجیه می‌کند.

حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران در همین خصوص در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: شرایط اقلیمی مازندران به‌گونه‌ای است که بیشتر نقاط استان از جمله شهرهای بهشهر، آمل، نور، ساری، بلده، پل‌سفید و تنکابن از خطرپذیری بالایی در مقابل با زلزله برخوردار هستند.

وی به وجود گسل‌های فعال در استان اشاره کرد و افزود: سازوکار لازم باید در دستور کار قرار گیرد تا پیامدها و مخاطرات ناشی از زلزله را در استان کاهش یابد.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران بیان کرد: باتوجه به وقوع زلزله بر تکالیف و وظایف دستگاه‌های مسؤول از جمله بنیادمسکن، راه و شهرسازی و نظام مهندسی ساختمان تاکید شده‌است.

محمدی با بیان اینکه آموزش‌های عمومی به مردم از طریق جمعیت هلال‌احمر در حال انجام است، تصریح کرد: زلزله خبر نمی‌کند و باید مردم در این زمینه از آموزش‌های لازم برخوردار شوند.

وی با هشدار نسبت به رفتارهای متفاوت زلزله، گفت: باید بحث مطالعات زلزله جدی گرفته شود.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: نخستین زلزله با قدرت ۴.۵ ریشتر بوده که منجر به خسارت شده و بقیه زلزله‌ها با قدرت پایین‌تر بوده و خسارتی در این زمینه گزارش نشده است.


کد خبر: 35413

دیدگاهتان را بنویسید