به گزارش کاسپین، این روزها صحبت از زلزله در مازندران است، طوریکه طی کمتر از یک ماه اخیر زیراب مازندران برای هفتمین بار لرزید و روز گذشته نیز زلزله در سیمرغ مازندران تکرار شد.
در ارتباط با زلزله مسائل مختلفی مطرح شده ازجمله اینکه تغییر عمق زلزلهها نشاندهنده جابهجایی گسل در عمق زمین است و براین باور هستند جابجایی گسلها زلزلههای اخیر را توجیه میکند.
حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران در همین خصوص در گفتوگو با خبرنگاران، اظهار کرد: شرایط اقلیمی مازندران بهگونهای است که بیشتر نقاط استان از جمله شهرهای بهشهر، آمل، نور، ساری، بلده، پلسفید و تنکابن از خطرپذیری بالایی در مقابل با زلزله برخوردار هستند.
وی به وجود گسلهای فعال در استان اشاره کرد و افزود: سازوکار لازم باید در دستور کار قرار گیرد تا پیامدها و مخاطرات ناشی از زلزله را در استان کاهش یابد.
مدیرکل مدیریت بحران مازندران بیان کرد: باتوجه به وقوع زلزله بر تکالیف و وظایف دستگاههای مسؤول از جمله بنیادمسکن، راه و شهرسازی و نظام مهندسی ساختمان تاکید شدهاست.
محمدی با بیان اینکه آموزشهای عمومی به مردم از طریق جمعیت هلالاحمر در حال انجام است، تصریح کرد: زلزله خبر نمیکند و باید مردم در این زمینه از آموزشهای لازم برخوردار شوند.
وی با هشدار نسبت به رفتارهای متفاوت زلزله، گفت: باید بحث مطالعات زلزله جدی گرفته شود.
مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: نخستین زلزله با قدرت ۴.۵ ریشتر بوده که منجر به خسارت شده و بقیه زلزلهها با قدرت پایینتر بوده و خسارتی در این زمینه گزارش نشده است.
کد خبر:
35413
