امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۳۰

جریمه ۶۰۵ میلیونی برای سوزاندن «کاه و کلش»

اژانس خبری کاسپین - رئیس اداره محیط‌زیست آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه سوزاندن ضایعات کشاورزی (کاه و کلش) اکیداً ممنوع است گفت: فردی که در آستانه‌اشرفیه اقدام به آتش‌زدن کاه و کلش کرده بود ۶۰۵ میلیون ریال جریمه شد.

به گزارش کاسپین، رامین حسین‌زاده اظهار کرد: فردی که اقدام به سوزاندن ضایعات کشاورزی در محوطه کارخانه شالی‌کوبی خود کرده بود، با شکایت این اداره به مرجع قضایی معرفی شد.

 وی ادامه داد: این فرد به علت ایجاد آلودگی هوا و تهدید بهداشت عمومی ساکنین منطقه، پس از سیر مراحل قانونی به پرداخت ۶۰۵ میلیون ریال جریمه نقدی و نیز دریافت اخطاریه منع فعالیت تا رفع نواقص سیستم‌های تهویه و کنترل گردوغبار واحد شالی‌کوبی محکوم شد.

رئیس اداره محیط‌زیست آستانه‌اشرفیه تصریح کرد: هر سال با شروع فصل برداشت محصول برنج و بادام‌زمینی در منطقه، شاهد پدیده بسیار زیان‌بار سوزاندن ضایعات کشاورزی هستیم.

به گفته حسین‌زاده، این اقدام علاوه بر آلودگی شدید هوا، تهدید علیه بهداشت عمومی و ایجاد مزاحمت برای ساکنین منطقه، باعث تخریب پوشش خاک کشاورزی و حیات مفید لایه‌های سطحی خاک کشاورزی و در نتیجه ازبین‌رفتن کیفیت خاک می‌شود.

 وی با بیان اینکه سوزاندن ضایعات کشاورزی (کاه و کلش) اکیداً ممنوع است، گفت: مرتکبین ضمن معرفی به مرجع قضایی به حبس و جریمه نقدی سنگین محکوم خواهند شد.

رئیس اداره محیط‌زیست آستانه‌اشرفیه افزود: دهیاران مکلف هستند موارد را ضمن شناسایی، اعلام و از سوزاندن ضایعات کشاورزی جلوگیری کنند.

حسین‌زاده همچنین از اهالی منطقه خواست: در صورت مشاهده تخلف، با شماره‌های ۱۳۱ (سامانه حفاظت از اراضی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی)، ۱۵۰۴ (امداد مراتع و جنگل‌های سازمان منابع طبیعی) و ۱۵۴۰ (سامانه رسیدگی به شکایات سازمان محیط‌زیست) تماس بگیرند و مراتب تخلف را گزارش دهند.


کد خبر: 18293

دیدگاهتان را بنویسید