امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۳۰

تشکیل ۱۴۷ پرونده قاچاق به ارزش ۵هزار میلیارد ریال در گیلان

آزانس خبری کاسپین- معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان از تشکیل ۱۴۷ پرونده تخلف به ارزش پنج هزار و ۴۴۰ میلیارد و ۲۰۱ میلیون ریال در استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال چهار هزار و ۹۳۳ مورد بازرسی در حوزه قاچاق کالا در این استان صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار کاسپین، علیرضا حسینیان  شاخص‌ترین کشفیات را در بخش پوشاک، کود قاچاق، لوازم خانگی، لوازم آرایشی، تجهیزات رایانه ای، تجهیزات پزشکی، لاستیک و سایر موراد عنوان کرد و گفت: تعداد پرونده های تشکیل شده در گروه کالایی آرایشی و بهداشتی و تجهیزات پزشکی ۴۹ مورد، خوراکی آشامیدنی ۲۲ پرونده، لوازم خانگی ۱۷ مورد، لوازم یدکی خودرو چهار پرونده، سیگار و دخانیات ۱۰ و کیف، کفش و پوشاک ۶ پرونده و اقلام کشاورزی پنج پرونده قاچاق بوده است.

وی تصریح کرد: ۲۲۷ دست پوشاک قاچاق به ارزش چهار میلیارد و ۲۳۵ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال در یکی از واحدهای عرضه پوشاک شهر لاهیجان و ۸۵۰ دست پوشاک قاچاق به ارزش سه میلیارد و ۷۵۷ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال در واحدی در گلسار رشت کشف شد و در بخش لوازم آرایشی و بهداشتی نیز ۸۲۹ قلم لوازم آرایشی به ارزش ۲ میلیارد و ۲۱ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال نیز در بازرسی ها کشف شد.

وی اضافه کرد: کشف پنج هزار و ۹۴۰ کیلوگرم شکر قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۳۳۹ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال از طریق سامانه جامع تجارت در انباری غیرمجاز نیز از دیگر کشفیات واحد بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان بود.

حسینیان گفت: ۱۸۱ هزار و ۹۵۵ دستگاه لوازم خانگی قاچاق (تبصره ۴ ماده ۱۸) به ارزش نزدیک سه هزار و ۸۴۴ میلیارد و ۶۳ میلیون ریال و سه هزار و ۱۱۶ قلم تجهیزات پزشکی به ارزش نزدیک ۱۱ میلیارد و ۸۱۴ میلیون ریال از طریق سامانه جامع تجارت در یکی از مراکز عرضه تجهیزات پزشکی شهرستان رشت کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد: ۱۹۱ هزار و ۲۱۰ کیلوگرم خوراک دام به ارزش بیش از یک میلیارد و ۱۴۴ میلیون ریال و ۲۶۸ عدد کود قاچاق نیز به ارزش بیش از ۵۷۰ میلیون ریال نیز در بازرسی ها کشف شده است.

به گفته وی، ۴۱ دستگاه تجهیزات رایانه ای هم به ارزش ۵۰۴ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال در یکی از واحدهای عرضه تجهیزات رایانه ای شهر رشت و ۲۸ دستگاه دوچرخه و تجهیزات آن به ارزش ۸۳۱ میلیون ریال در انباری در شهرستان رشت نیز از کشفیات قاچاق طی ماه‌های گذشته بودند.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان اظهار کرد: کشف ۱۶ هزار و ۹۲۱ حلقه لاستیک و لوازم خانگی به ارزش ۴۲۸ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال در انبار غیر مجاز در شهرستان رشت و ۲۱۸ حلقه لاستیک نیز به ارزش ۲۷ میلیارد و ۶۵۷ میلیون و ۸۵۰ هزار ریال در انباری غیر مجاز در شهرستان تالش کشف شد.


کد خبر: 18050

دیدگاهتان را بنویسید