امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۳۰

میانگین مصرف آب شرب گیلانی‌ها 6 لیتر بیشتر از میانگین مصرف کشوری

مدیر دفتر بهره برداری و توسعه تاسیسات تامین، تصفیه و خطوط انتقال شرکت آبفای گیلان با بیان اینکه اصلاح تعرفه، اصلاح رفتار و اصلاح ابزار سه روش مدیریت مصرف آب در دنیاست، تصریح کرد: صرفه جویی در مصرف آب و ترویج این فرهنگ وظیفه ای همگانی است.

به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب، ناصر دودانگه مدیر دفتر بهره برداری و توسعه تاسیسات تامین، تصفیه و خطوط انتقال شرکت آبفای گیلان گفت: مدیریت و صرفه جویی در مصرف آب شرب ضروری است.

ناصر دودانگه؛ با اشاره به اینکه طبق آمار سرانه مصرف آب شرب در گیلان بیشتر از میانگین کشوری است، اظهار داشت: سرانه مصرف آب شرب به طور کل در بخش خانگی، صنعتی، عمومی و تجاری در کشور به ازای هر نفر 189 لیتر و در استان گیلان 195 لیتر در شبانه روز است؛ این آمار در مصرف خانگی در میانگین کشوری 147 لیتر و در گیلان 151 لیتر به ازای هر نفر است.

وی با بیان اینکه اصلاح تعرفه، اصلاح رفتار و اصلاح ابزار سه روش مدیریت مصرف آب در دنیاست، تصریح کرد: صرفه جویی در مصرف آب و ترویج این فرهنگ وظیفه ای همگانی است.

ناصر دودانگه مطالبی را در خصوص راهکارهای صرفه جویی در مصرف آب شرب، استفاده از ابزار کاهنده مصرف از جمله شیرآلات پدالی، اهرمی و … بیان کرد و از مردم خواست؛ با رعایت نکات صرفه جویی در مصرف آب، این نعمت الهی را بهینه و درست مصرف کنند.


کد خبر: 15210

دیدگاهتان را بنویسید