امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۳۰

حاشیه نگاری از یک انتخاب/ سرنوشت ورودی گیلان دستاویز برخی منفعت طلبی ها

آژانس خبری کاسپین - فشار سیاسی و یک جانبه گرانه برخی خواص و مسئولان شهرستان در معرفی شخصی خاص بعنوان شهردار، چه منافعی را به دنبال دارد که این مسئولان به هر طریقی در تلاش هستند تا «گزینه» مورد نظر بر سر کار بیاید.

 

.

اختصاصی کاسپین – حدود ۶ ماه پیش بود که فضای مدیریت شهری رودبار با استعفای ناگهانی و شبهه انگیز «شهرام پیراندرخ» شهردار وقت رودبار دچار التهاب شد.
پس از استعفای غیرمنتظره شهردار وقت، «عیسی پوسانه» از سوی اعضای شورای شهر رودبار بعنوان سرپرست این شهرداری منصوب شد تا روند اداری و اجرایی مدیریت شهری با سرپرستی اداره شود.

سرپرستی که شهردار شد

با گذشت سه ماه و در جریان انتخاب شهردار و پس از کش و قوس های فراوان، اعضای شورای شهر رودبار به این نتیجه رسیدند که «پوسانه» سرپرست شهرداری را بعنوان سکان دار شهرداری رودبار معرفی کنند.
با تعرفه اعضای شورای اسلامی و با حکم استاندار گیلان، «عیسی پوسانه» بر مسند شهرداری رودبار تکیه زد و حالا از این پس، این شهردار جوان با اختیارات بیشتر و فراغ بال به امورات شهرداری و رسیدگی به مشکلات شهروندان و توسعه شهر می پردازد.

 

استعفاهای ناگهانی در رودبار

همه چیز طبق برنامه و در راستای حکمرانی شهری پیش می رفت تا اینکه کمتر از ۴۰ روز از سکانداری «پوسانه» در کسوت شهرداری رودبار نمی گذشت، خبر استعفای این شهردار جوان روی خروجی رسانه ها قرار گرفت.
این استعفاء که گفته می شود برای نیل به مقاصد سیاسی بوده است، فضای شهریار وحال و هوای مدیریت شهری و شهروندان رودبار را وارد فاز جدیدی از التهابات و حاشیه پردازی ها کرد، حاشیه هایی که اصلا به نفع مردم رودبار نبوده و نیست.

رودبار تنیده در غبار محرومیت ها

رودبار ورودی و پیشانی استان گیلان با قرارگیری در کنار سفیدرود همیشه خروشان از یک طرف و بزرگترین بازارچه زیتون خاورمیانه از سوی دیگر و همچین دیگر ظرفیت ها و قابلیت های گردشگری و اقتصادی، شایسته نیست که غبار محرومیت ها روی آن پاشیده باشد، محرومیت هایی که در گوشه گوشه این شهر متمدن نمایان است و شاید یکی از دلایل اصلی این محرمیت ها، عدم ثبات مدیریت شهریرو نبود تصمیم گیری، تصمیم سازی و برنامه ریزی درست برای بکارگیری از ظرفیت ها و قابلیت های این شهر در راستای توسعه مندی و حل مشکلات شهری باشد.

قانون گریزی خواص برای تصدی یک «گزینه»

رودبار در حالی به بن بست مدیریتی خورده است که شنیده شده برخی خواص و مسئولان شهرستان بجای تشویق و تحکیم روند قانونی انتخاب شهردار، «گزینه» مد نظر خود را تعرفه و تحمیل می کنند.

برخی مسئولان و صاحبان تریبون در شهرستان رودبار، که خود داعیه دار قانون مداری و اجرای منویات مقام معظم رهبری هستند، با بزک کردن و حمایت ۱۰۰ درصدی از شخصی خاص، به نوعی «قانون گریزی» پیشه کردند.
گفته می شود شخص مورد حمایت برخی مسئولان و خواص در حال حاضر شهردار یکی از شهرهای هم جوار بوده که همین موضوع شبهات و سوالات زیادی را در ذهن شهروندان متبادر می کند.
حال این سوال در ذهن مخاطبان و شهروندان مطرح می شود که این افراد تاثیرگذار شهرستان به چه دلیل خاصی، تصمیم دارند با خالی کردن فضای مدیریتی شهری دیگر، فضای خالی یک شهر دیگر را پُر کنند!؟

از طرفی دیگر تحمیل و فشار سیاسی و رسانه ای بر روی اعضای شورای اسلامی شهر برای انتخاب فردی گزینشی و فرمایشی برای سکان داری مدیریت شهری، عمل و رفتاری متناقض با منویات مقام معظم رهبری و نص صریح قانون است و به نوعی دخالت در امور قانونی پارلمان محلی به شمار می رود و این رویه با رویکرد دولت مردمی و انقلابی سیزدهم که خود داعیه دار فسادستیزی و قانون مداری است، کاملا منافات دارد و از سوی دیگر نگاه استاندار و مجموعه استان هم با این رویه متفاوت بوده و دکتر عباسی بارها نسبت به اجرای مو به موی قانون از سوی مسئولان تاکید داشته و متذکر شدند.

منافع شهروندان فدای منفعت طلبی خواص

و سوال دیگر اینکه فشار سیاسی و یک جانبه گرانه برخی خواص و مسئولان شهرستان در معرفی شخصی خاص بعنوان شهردار، چه منافعی را به دنبال دارد که این مسئولان به هر طریقی در تلاش هستند تا «گزینه» مورد نظر بر سر کار بیاید!؟

با توجه به اینکه بیش از نیمی از عمر شورای ششم می گذرد و مدیریت شهری رودبار هنوز اندر خم کوچه انتخاب شهردار است و بسیاری از پروژه ها و امورات عمرانی و شهری روی زمین مانده است، غاطبه شهروندان رودبار از دستگاه های نظارتی و همچنین مجموعه استانداری گیلان انتظار دارند تا با جدیت بیشتر نسبت به روند انتخاب شهردار نظارت داشته تا منافع عمومی شهر فدای برخی منفعت طلبی های خواص قرار نگیرد.


کد خبر: 15253

دیدگاهتان را بنویسید