امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۳۰

گیلان ابرناک و مه آلود می شود

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: از فردا با نفوذ سامانه ناپایدار به منطقه، شاهد ابرناکی و مه آلود شدن هوا و کاهش نسبی دما و وزش باد و رگبار و رعد و برق و تگرگ خواهیم بود.

به گزارش کاسپین محمد دادرس  آسمان گیلان را نیمه ابری و مه‌آلود دانست و اظهار کرد: کمینه و بیشینه دما طی امروز بین هشت تا ۲۴ درجه سانتیگراد در نوسان است.

وی نقشه های هواشناسی را نشان دهنده استقرار جوی نسبتا پایدار در منطقه دانست و افزود: طی امروز آسمان کمی ابری تا نیمه ابری است و احتمال افزایش ابر و رگبار و رعد و برق وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه به تدریج از فردا با نفوذ سامانه ناپایدار به منطقه، شاهد ابرناکی و مه آلود شدن هوا و کاهش نسبی دما و وزش باد و رگبار و رعد و برق و تگرگ خواهیم بود، خاطرنشان کرد: بارش ها طی بعد از ظهر و شب به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها شدید خواهد بود.

دادرس از کاهش سه تا پنج درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و گفت: احتمال آبگرفتگی منطقه ای و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها و جاری شدن سیلاب موقتی تا شنبه وجود دارد.

وی اضافه کرد: با تضعیف این سامانه بارشی از عصر و شب شنیه ضمن کاهش ابر و افزاش دما، رگبار و رعد و برق پراکنده تا دوشنبه دور از انتظار نیست، اما از عصر و شب دوشنبه مجددا با نفوذ توده هوای ناپایدار شرایط برای ابرناکی و بارندگی تا سه شنبه فراهم خواهد شد.


کد خبر: 27512

دیدگاهتان را بنویسید