به گزارش کاسپین، علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران امروز در گفتوگو با خبرنگاران، اظهار کرد: براساس آمارها، ۲۸۹ نفر از تلفات تصادفات هفت ماهه امسال را مردان و بقیه را نیز زنان تشکیل دادهاند.
وی افزود: شهرستانهای دارای بیشترین تلفات حوادث رانندگی بهترتیب شامل ساری با ۵۰، آمل با ۴۷ و بابل با ۴۳ فوتی و کمترین شهرها فریدونکنار و عباسآباد هر کدام با دو فوتی بوده است.
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران بیان کرد: از ۳۵۳ کشته تصادفات هفت ماهه، ۲۶۶ نفر در حوادث برونشهری و راه روستایی و ۸۷ نفر در حوادث درون شهری گزارش شده است.
عباسی تصریح کرد: ۸ هزار و ۴۹۷ نفر طی هفت ماهه امسال بهدلیل مصدومیت ناشی از تصادفات رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده اند که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد کاهش را نشان میدهد.
وی، رعایت قوانین و مقررات رانندگی، از مهمترین شاخصههای توسعهیافتگی و نشانه فرهنگ بالای ملی دانست و برای کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی نسبت به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی تاکید کرد و گفت: دستگاههای اجرايی استان میتوانند در امر فرهنگسازی با استفاده از آمارهای پزشكیقانونی با برنامهریزی پيشگيرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای كاهش آمار كشتهها و مصدومان در حوادث رانندگی موثر باشند.
کد خبر:
33896
