به گزارش کاسپین، مرکز پایش توزیع برق گیلان با اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد ریال با هدف تحلیل نقاط ضعف و قدرت شبکه توزیع برق استان، رصد برخط شبکه و کاهش خاموشی و ارتقاء کیفیت پروفیل ولتاژ و همچنین استخراج الگو، پایش و تحلیل رفتار مصرف مشترکان بهمنظور تشخیص برق غیرمجاز، ماینرهای غیرمجاز با الگوریتمهای هوش مصنوعی افتتاح شد.
هادی حقشناس استاندار گیلان در این مراسم با بیان اینکه هوشمندسازی برق منجر به کاهش مصرف برق میشود، اظهار کرد: هوشمندسازی باید در همه بخشها فعال شود و در صنعت برق نیز این هوشمندسازی باید در کل شبکه ایجاد شود.
وی با تأکید بر لزوم توجه به شناسایی مشترکین پرمصرف در گیلان گفت: با هوشمندسازی، مسئولان شرکت توزیع برق میتوانند مشترکان پرمصرف را شناسایی کرده و اقدامات لازم را در خصوص کاهش مصرف انجام دهند.
استاندار گیلان با اشاره به اجرای آمایش سرزمینی برای شناسایی مشکلات اساسی این استان در حوزههای مختلف از جمله برق بیان کرد: آبان ماه امسال توسط سازمان برنامه و بودجه آمایش سرزمینی بهصورت تخصصی و توان استانی انجام خواهد شد تا مشخص شود این استان در بخشهای مختلف در چه وضعیتی قرار دارد.
به گفته حقشناس، با اجرای این کار میتوانیم مشکلات و کمبودها را بیش از پیش شناسایی کنیم تا بتوانیم با تعامل مناسب با وزارتخانههای مربوطه، در رفع مشکلات موجود در این استان گامهای موثر و اساسی برداریم.
به گزارش فارس، در زمان حاضر بیش از یک میلیون و ۶۵۷ هزار مشترک در استان وجود دارد که این حجم بالای تعداد مشترک، توزیع برق را در ردیف یکی از بزرگترین شرکتهای خدمترسان کشور قرار داده است.
همچنین تحلیل زمان اوج بار مصرف ادارات، صنایع و واحدهای تجاری بهمنظور ارائه خدمات بهتر و حفظ پایدار شبکه استانی برق، تخصیص بودجه هدفمند به نقاط کمتر برخوردار با هدف رعایت عدالت بین مشترکان از دیگر عملکرد این مرکز پایش است.
ادامه و ارتقاء روند تشخیص مشترکان با رعایت الگوی مصرف بهمنظور صدور قبض رایگان و اعطای جوایز مدیریت مصرف، پیشبینی بار بهمنظور برنامهریزیهای مربوطه با هدف افزایش رضایتمندی، آنالیز نقاط پرحادثه برای پیشگیری از وقوع خاموشی در بحرانهای طبیعی همچون برف، باد و افزایش شدید دما از دیگر اهداف راهاندازی مرکز پایش توزیع برق گیلان بشمار میرود.
کد خبر:
32711
