هوای مازندران خنک می‌شود

هواشناسی مازندران از روند کاهشی دما از فردا سه‌شنبه تا پایان هفته جاری خبر داد.

کارشناس هواشناسی با بیان اینکه امروز دوشنبه ۱۵ خردادماه تداوم هوای گرم و شرجی را در استان خواهیم داشت، گفت: بیشینه دما در مناطق مرکزی و شرقی به ۳۵ درجه می رسد.

فرجی افزود: در ساعات بعداز ظهر و شب افزایش ابر را خواهیم داشت و در مناطق غربی و ارتفاعات رگبار پراکنده و رعد و برق پیش بینی می شود.

او با بیان اینکه گروه پیش بینی هواشناسی استان مازندران برای روز سه شنبه ۱۶ خردادماه هشدار سطح زرد صادر کرده است، گفت: از روز سه شنبه کاهش گرما را داریم و از بعدازظهر با نفوذ جریانات خنک شمالی، وزش باد نسبتا شدید موقتی، افزایش ابر، باران و رعد و برق و احتمال تگرگ را خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی ادامه داد، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه وضعیت جوی استان عمدتا ابری، در ارتفاعات مه آلود، کاهش بیشتر دما، رگبار متناوب باران با احتمال رعد و برق پیش بینی می شود.

فرجی با اشاره به اینکه مقدار بارشها در نیمه شرقی استان بیشتر خواهد بود، افزود: با توجه به خشک بودن بستر رودخانه ها احتمال جاری شدن روان آب را داشته باشیم بنابراین به شهروندان و مسافران توصیه می شود از اتراق و چادر زدن در کنار رودخانه ها و مسیل ها خودداری شود.

او گفت: احتمال ریزش سنگ در محورهای کوهستانی وجود دارد، همچنین پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات توصیه می شود.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: روز جمعه ابتدا اسمان نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده خواهد بود اما به تدریج از اواسط روز از ناپایداریها کاسته شده و کاهش ابر را خواهیم داشت.

فرجی افزود: روزهای شنبه و یکشنبه در مناطق پایین دست آسمان آفتابی و افزایش دما را داریم و در ارتفاعات شرایط برای رگبار و رعد و برق پراکنده فراهم است.

او گفت: دریا موج کوتاه دارد و از شب به تدریج مواج می شود.


کد خبر: 14528

دیدگاهتان را بنویسید