امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۳۰

فعالیت ۱۱ مدرسه تک نفره در گیلان

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان از فعالیت ۱۱ مدرسه با یک دانش آموز در گیلان خبر داد و افزود: علاوه بر این در ۱۱۹ مدرسه دیگر ما نیز سه تا پنج دانش آموز به فراگیری علم مشغول هستند و این نشان از عزم دولت سیزدهم در بسط عدالت آموزشی دارد.

به گزارش کاسپین محمد حسین رمضانی با تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره استاد مرتضی مطهری؛ عدالت آموزشی در مناطق محروم را یک ضرورت عنوان کرد.

وی افزود: مدارس کم جمعیت و با یک دانش آموز نشان دهنده آن است که اراده دولت در گسترش تعلیم و تربیت در دورترین نقاط کشور و جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان است چنانکه از ترک تحصیل بیش از ۳۴۰۰ دانش آموز پیشگیری شده است.

وی رویکرد دولت سیزدهم را توسعه درون زا دانست و اظهار کرد: دولت عزم خود را برای ارتقای فرهنگ و آموزش کشور نشان داده و در این راستا سند تحول بنیادین، احیاء و مرگ سند ۲۰۳۰ نیز اعلام شده است.

وی اظهار کرد: ۲۹۸ هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش در راستای مهارت آموزی دانش آموزان به ویژه در دوره دوم متوسطه در ۸۷ رشته آموزشی در استان فعال است و سال گذشته ۲۵۰ میلیارد ریال صرف تجهیز هنرستانهای استان شده است و امسال نیز در حال جذب ۱۸۰ میلیارد ریال دیگر برای توزیع تجهیزات هنرستانی هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان ادامه داد: ۲۴ هزار دانش آموز رأی اولی در انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی مشارکت داشتند که نشان می دهد فعالیت های مستمر و متنوع آموزش و پرورش به ویژه معلمان در فرآیند جامعه پذیری دانش آموزان تا چه اندازه موثر است.

رمضانی به تغییر شیوه های استخدامی معلمان و به گزینی داوطلبان خدمت در آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۲ هزار و ۳۸۷ فرهنگی جدید جذب شدند و امسال نیز ۲ هزار و ۸۷۹ نفر جذب مدارس می شوند.


کد خبر: 27527

دیدگاهتان را بنویسید