امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۱۷

طنز پهلو به زادگاه گل آقا می‌رود

طنزپردازان رسانه‌های کشور با جشنواره «طنز پهلو» به زادگاه گل آقا می‌روند.
به گزارش کاسپین هادی کافی (مشاور معاون امور رسانه و تبلیغات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر اجرائی جشنواره‌های این معاونت) در نشست خبری هشتمین جشنواره «طنز پهلو» گفت: طی سه سال گذشته تلاش شد حوزه طنز با برگزاری جشنواره ملی طنز و رسانه به عنوان یکی از موضوعات مهم و مورد نظر وزارت فرهنگ در دولت مردمی تقویت شود که اختتامیه هشتمین دوره آن این رویداد در شهر فومن (زادگاه گل آقا) هفته آینده برگزار می‌شود.
به گفته وی؛ در این جشنواره با همکاری رسانه‌ها، مشارکت دو برابری در هشتمین دوره جشنواره ملی «طنز پهلو» را شاهد بودیم.
مشاور معاون امور رسانه وزارت ارشاد همچنین از طراحی «جایزه مریم» در حوزه زنان خبر داد.
عباس حسین‌نژاد دبیر هشتمین دوره جشنواره ملی طنز و رسانه(طنز پهلو) نیز در نشست خبری این رویداد با بیان اینکه یک هزار و ۱۲۹ اثر به دبیرخانه این رویداد رسیده است، گفت: در بخش داستان طنز، ۲۴۴ اثر، کاریکاتور و کارتون ۲۲۶ اثر، شعر طنز ۲۵۷ اثر، طنز چند رسانه‌ای ۱۰۱ اثر و طنز مطبوعاتی ۳۰۱ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است.
حسین نژاد در ادامه با بیان اینکه تلاش می‌کنیم دو نشست آموزشی و اطلاع‌رسانی در این رویداد با موضوع نحوه تولید طنز و کاریکاتور توسط مرحوم صابری فومنی در جشنواره برگزار می‌شود، تصریح کرد: هشتمین دوره جشنواره ملی «طنز پهلو» روز سه‌شنبه هفته آینده ۱۱ اردیبهشت در شهر فومن زادگاه مرحوم کیومرث صابری ‌فومنی(گل آقا) در استان گیلان برگزار می‌شود.
به گفته دبیر هشتمین دوره جشنواره ملی طنز و رسانه(طنز پهلو)؛ موضوعی به نام شهر و رسانه هم مطرح است و اهمیت دارد. بلاگر و بلاگری هم خیلی فراگیر شده و همه به نحوی تولید محتوا می‌کنند. طنز رسمی از طنز غیررسمی عقب افتاده است و از بلاگرها دعوت کردیم که بدانیم آنها در کجای کار و ما در کجای کار قرار داریم. این روزها «رایانه سپهر» (فضای مجازی) رهاشدگی دارد که اگر فکری نشود به نتیجه‌ نمی‌رسیم.
وی اظهار داشت: طنزی که به عنوان طنز در «رایانه سپهر» (فضای مجازی) می‌شناسیم با اقتصاد پیوند خورده و تولیدکنندگان آن بیشتر شده و این به توسعه طنز منجر شده است؛ پیوند اقتصاد و طنز خیلی زیاد شده و خیلی بیشتر هم خواهد شد و اگر به عنوان متولی امر به آن توجه نکنیم ضرر خواهیم کرد.
دبیر جشنواره ملی «طنز پهلو» گفت: تلاش می‌کنیم در قالب این نوع رویدادها در استان‌ها حتی به بلاگرها آموزش طنز داده و آثار آنها را در حوزه هنری بررسی کنیم تا پیوندی میان حوزه هنری و معاونت امور رسانه‌ایجاد شود تا به آرمان‌های اصلاح اجتماعی از طریق طنز برسیم.


کد خبر: 27251

دیدگاهتان را بنویسید