سهمیه ایجاد حدود ۵۰ هزار شغل در مازندران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران سهمیه در نظر گرفته شده برای ایجاد اشتغال در سال‌۱۴۰۲ در این استان را ۴۹ هزار و ۹۰۰ نفر اعلام کرد.

 علی باقری در همایش تجلیل از کارگران نمونه واحد‌های تولیدی وخدماتی شهرستان آمل سهمیه در نظر گرفته شده برای ایجاد اشتغال در سال ۱۴۰۲ در این استان را ۴۹ هزار و ۹۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: طبق برنامه برای تحقق ایجاد اشتغال در هر یک از شهرستان ها بر اساس ظرفیت ها و توانمندی ها خواهد بود.

او افزود: این سهمیه در اجرای طرح زیست بوم اشتغال کشور در برنامه محول شده به وزارت تعاون مبنی بر ایجاد یک میلیون شغل درسال ۱۴۰۲ در کشور است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران ، سهمیه ابلاغی ایجاد اشتغال در مازندران در سال گذشته را ۵۳ هزار و ۷۰۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد: اشتغال ایجاد شده توسط دستگاه‌های اجرایی استان در سال گذشته که در سامانه رصد استان نیز ثبت ۶۱ هزار و ۳۰۰ بوده که تحقثق حدود ۱۲۰ درصدی درمازندران داشته است.

۴ برنامه ویژه وزارت تعاون برای اجرایی شدن تعهدات اشتغالزایی
باقری به ۴ برنامه اعلام شده از سوی وزارتخانه تعاون، کارورفاه اجتماعی برای اجرایی شدن تعهدات اشتغالزایی درکشور اشاره کرد و گفت: آموزش ومهارت آموزی به همه آموزش گیرنده‌ها با تسهیلاتی که دریافت می‌کنند وشغل ایجاد می‌شود یا واحد‌های تولیدی که نیاز به نیروی کار دارند، از طریق آموزش فنی وحرفه‌ای ومهارت آموزی متناسب با واحد تولیدی باید بکارگیری شود.

وی، به طراحی ” مدل اقتصادی ” براساس ابلاغ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان دومین برنامه برای ایجاد تعهدات اشتغالزایی اشاره کرد و گفت: انتظار است که همه دستگاه‌های اجرایی دراستان درتحقق این مدل اقتصادی با تامین منابع مالی وپشتیبانی کامل با تمام ظرفیت پای کار باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تصویب سند توسعه تعاون را سومین برنامه در تحول ایجاد تعهدات اشتغال درسال ۱۴۰۲ برشمرد وافزود: درراستای رسیدن به سهم ۲۵ درصد بخش تعاون، حدود ۱۰ درصد این سهم باید محقق شود.

باقری یادآور شد، احیای واحد‌های راکد تعاونی‌ها یکی دیگر از برنامه‌های چهارگانه وزارت تعاون کارورفاه اجتماعی به استان‌ها بوده که باید در دستور کار وایجاد اشتغال دوباره قرار گیرد.

اهتمام بیشتر دستگاه‌های اجرایی استان برای تحقق کامل سهمیه ایجاد اشتغال
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران یکی از راهکار‌های تحقق منویات رهبری را توجه بیشتر به رفع مشکلات فراروی واحد‌های تولیدی و حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران بخش خصوصی دانست و بر لزوم اهتمام بیشتر دستگاه‌های اجرایی استان برای تحقق کامل سهمیه ایجاد اشتغال در سالجاری تاکید کرد.

باقری اضافه کرد: سهمیه در نظر گرفته شده برای ایجاد اشتغال امسال در هر یک از شهرستان‌ها براساس ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها خواهد بود.

وی با بیان این که، موضوع اشتغال در سال‌جاری باید به‌عنوان یکی از محور‌های مهم فعالیت دستگاه‌های اجرایی مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد، افزود: برای تحقق سهمیه اشتغال در نظر گرفته شده در سالجاری دستگاه‌های اجرایی باید در کنار برنامه ها، یک پیوست اشتغال را تهیه و در دستور کار قرار دهند.

 یک میلیون مشمول بیمه شده تامین اجتماعی در مازندران
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی مازندران، شمار واحد‌های تولیدی، صنفی وصنعتی در استان را بیش از ۱۱۷ هزار واحد اعلام و اضافه کرد: حدود یک میلیون مازندرانی اکنون در راستای ایجاد حفظ اشتغال وکم به جامعه کارگری مشمول وبیمه شده تامین اجتماعی هستند.

باقری، یکی از دغدغه‌های جدی واحد‌های تولیدی درشهرستان آمل تا غرب مازندران را کمبود نیرو‌های کارگری اعلام کرد وگفت: درحال حاضر واحد‌های تولیدی دراین شهرستان‌ها به شدت با کمبود نیروی کارگری مواجه هستند.


کد خبر: 12488

دیدگاهتان را بنویسید