سفر ۴۷ هزار گردشگر خارجی به مازندران

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران گفت: افزون بر ۴۷ هزار گردشگر خارجی در ۶ ماهه اول سال جاری به استان سفر کردند.

به گزارش کاسپین حسین ایزدی  در همایش تحول پایداردر صنعت گردشگری در بابل از سفر ۸۰ هزار گردشگر خارجی پارسال به استان خبر داد و گفت: بیش از ۴۷ هزار گردشگر خارجی امسال به مازندران سفر کردند.

وی احیای بناهای تاریخی را برای جذب گردشگران از برنامه‌های این اداره کل بیان کرد و افزود: چندین موافقت اصولی برای توسعه فعالیت گردشگری در سواحل و تقویت اقتصاد دریا محور صادر شده است.

این مقام با اشاره به اینکه بیش از سه هزار اثر تاریخی در مازندران وجود دارد گفت: تاکنون ۸۰۰ اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه برای توسعه گردشگری باید فرهنگ این صنعت در ذهن مردم و مسئولان نهادینه شود، افزود: با وجود محدودیت‌های اعتباری، تلاش‌های مناسبی برای حفظ و نگهداری اماکن میراثی استان انجم شده است.

این مقام مسوول تصریح کرد: بیشترین گردشگران از کشورهای عراق، عمان، امارات متحده عربی، بحرین، روسیه، آلمان، فرانسه و هلند بودند که عموما در غرب مازندران به ویژه در شهرستان های چالوس، کلاردشت، نوشهر، بابلسر و رامسر اقامت داشتند.

ایزدی با اشاره به قابلیت ها و ظرفیت های گردشگری استان گفت: تلاش داریم تا بتوانیم باوجود تحریم ها، صنعت گردشگری و ورود گردشگران خارجی به استان را بیش از پیش رونق دهیم.

استان مازندران دارای ۶۱ هتل، ۸۷ هتل آپارتمان، ۴۹ متل، ۱۴ مهمانپذیر، ۱۶۸ بوم گردی، ۲ هزار و ۱۲ خانه مسافر ساماندهی شده، ۶ مجتمع تفریحی و گردشگری، ۱۲۳ تاسیسات ساحلی، ۱۰ کمپینگ و هفت اقامتگاه دولتی دارای پروانه در حوزه صنعت گردشگری است.

مازندران با ۳۴۰ کیلومتر ساحل و بیش از ۵۰۰ کیلومتر خط کوهستانی و همچنین یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار عرصه جنگلی و مراتع از مناطق منحصر به فرد کشور برای جذب گردشگر است.

تاکنون ۲ هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی در استان شناسایی شده است که از این تعداد تاکنون ۷۵۰ اثر تاریخی و ۴۰ اثر معنوی به همراه ۲۰ اثر طبیعی به ثبت رسید ضمن اینکه هشت موزه، یک موزه مشارکتی و یک سایت موزه هم در این استان فعال است.


کد خبر: 42136

دیدگاهتان را بنویسید