سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی برای تصفیه خانه فاضلاب فریدونکنار

استاندار مازندران در آیین آغاز عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب فریدونکنار از سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی برای این طرح خبر داد

استاندار مازندران در آیین آغاز عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب فریدونکنار از سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی برای این طرح خبر داد و گفت: رشد اقتصادی مثبت استان پس از ۱۰ سال نشانگر این است که هر کاری و در راس آن مهار تورم مورد تاکید رهبری معظم انقلاب در سایه عزم، باور و اراده محقق می‌شود. ‎

سید محمود حسینی‌پور افزود: در حوزه تنظیم آب و کشت و تولید و اصلاح الگوی مصرف، برنامه بسیار جامعی باید در مازندران داشته باشیم و اگر در این مسیر کوتاهی کنیم و فرصت سوزی‌های گذشته را استمرار ببخشیم، مردم هیچکدام ما را نمی‌بخشند.

او گفت: متولیان امور باید برای آیندگان برنامه داشته باشند همانطور که گذشتگان برای ما برنامه داشتند.

استاندار مازندران یکی از مباحث مهم را، آب سالم، بهداشتی و پایدار دانست که باید مورد توجه مدیریت آب استان قرار گیرد و گفت: سفره‌های زیرزمینی و تاثیر آن بر کشاورزی و محیط زیست و بهداشت بر کسی پوشیده نیست و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

حسینی‌پور با بیان اینکه برای تهدیدات فاضلاب در بستر دریا و محیط زیست و سفره‌های زیرزمینی مطالعات استراتژیک در سطح دنیا انجام شد و در استان هم مطالعات خوبی در این زمینه در قرارداد با دانشگاه‌ها انجام شد، افزود: البته باید در اقدامات مطالعاتی فراتر برویم و متناسب نیاز‌های فوری روز، پاسخگوی این نیاز‌ها باشیم.

او گفت: برنامه ریزی برای انجام مطالعات راهبردی پیرامون آب یکی از اولویت‌هایی است که باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.

حسینی پور با اشاره به سخنان نوروزی رهبر انقلاب و تاکیدات معظم له در کاهش تورم، افزود:   اکنون به آن نقطه رسیدیم که می‌توانیم تورم را مهار کنیم. امسال همین پروژه‌ای که در فریدونکنار دارد اتفاق می‌افتد در کاهش تورم نقش فراوانی دارد.
استاندار مازندران گفت:بیش از ۲ هزار میلیارد تومان قرار است اینجا سرمایه گذاری شود و این ارتباط مستقیمی با رشد اقتصادی شهرستان دارد و به تبع این رشد اقتصادی، شاهد کاهش تورم در منطقه خواهد شد.

او افزود: افزایش اقتصادی در مازندران بیش از ۱۰ سال منفی بود که در سال ۱۴۰۱ سه درصد رشد اقتصادی پیدا کردیم و این سخت است که استانی که ۱۰ سال رشد اقتصادی اش منفی داست سه درصد رشد داشته باشد و این یعنی این کار شدنی است.

استاندار مازندران افزود: بندر فریدونکنار در حال تعطیلی کامل بود و به شدت با آن مخالفت کردیم و گفتیم تنها دارایی این شهرستان همین بندر مهم است و امروز بندر فریدونکنار به محل صادرات و واردات در حوزه‌های مختلف تبدیل شد. امروز هم ۱۰ تا ۱۵ درصد ظرفیت آن استفاده می‌شود که در این سال جدید باید فعالیت آن را ۲۵ درصد افزایش دهیم، چون در رشد تولید و مهار تورم اثر دارد.

حسینی پور گفت: همه مدیران باید با روحیه جهادی اجرای منویات رهبری و رئیس جمهور در عید را سرلوحه کار خود قرار داده و پای کار بیایند. اگر فعالیت آب و فاضلاب دو برابر شود چند درصد بیکاری استان رفع می‌شود.

او گفت: همه رودخانه‌های این استان باید تبدیل به منطقه گردشگری شود. مازندران بیش از ۹۰۰ آببندان دارد که همه باید مقصد گردشگری و متناسب با علم روز لایروبی شود.


کد خبر: 9750

دیدگاهتان را بنویسید