امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
کاسپین گزارش می دهد:

رشد تولید با حلقه ارتباط کارگر و کارفرما محقق می شود/ تولید شاهرگ حیاتی توسعه کشور است

  کاسپین - بار شکوفایی اقتصادی و معیشتی یک جامعه بر دوش کارگران و کارفرمایان سنگینی می کند و لذا باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

 

 

آژانس خبری کاسپینبهرام قربانپور: بی شک یکی از اثرگذارترین قشر جامعه کارگران و کارفرمایان و به معنای جمیع و کاربردی؛ «فعالین تولید و صنعت» هستند، افرادی که با کار و تلاش شبانه روزی چرخ گران سنگ تولید، اشتغال و در نتیجه اقتصاد و معیشت را به حرکت در می آورند و در واقع بار شکوفایی اقتصادی و معیشتی یک جامعه بر دوش آنها سنگینی می کند.

جامعه کارگری و کارفرمایی لازم و ملزوم یکدیگر هستند و در واقع قرارگیری این دو عنصر در کنار هم مجموعه ای به نام «تولید» را رقم می زند و حالا اگر ترکیب معنادار این عنصر، همراه با همدلی، مودت و تعامل باشد قطعا نتایج مثبت و اثرگذاری در روند کار حاصل خواهد شد.

همزمان گرامیداشت و تکریم از مقام «کار و کارگر» و در حاشیه تجلیل و امتنان از کارگران، کارفرمایان و فعالین عرصه تولید و صنعت گیلان که به همت استانداری گیلان، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صمت و بسیج کارگری سپاه قدس در سالن الغدیر استانداری برگزار شده بود، فرصت را مغتنم شمرده و با چند تن از فعالین عرصه تولید و اشتغال به گفتگو نشستیم.

نگاه حمایتی به جبهه تولید پررنگ شود

«میثم صدیقی» از کارفرمایان نمونه گیلان در گفتگو با خبرنگار کاسپین، اظهار کرد: تولید مولفه اصلی توسعه و پیشرفت یک کشور است.
وی با بیان اینکه تولید شاهرگ حیاتی توسعه کشور است، افزود: نگاه بنیادی، هدفمند و برنامه محور به تولید منجر به پیشرفت، توسعه و رشد اقتصادی می شود.

مدیرعامل شرکت خوراک دام و طیور پاکدانه فومن با اشاره به گام های مثبت در راستای افزایش تولید در. این شرکت، بیان کرد: سال گذشته در این شرکت شاهد رشد ۴۰ درصدی اشتغال و ۵۰ درصدی تولید بودیم که حرکتی ارزشمند و تحول آفرین در بخش تولید به شمار می رود.
صدیقی با اشاره به شعار سال تحت عنوان «مهار تورم و رشد تولید» از سوی مقام معظم رهبری، اضافه کرد: دغدغه مندی یک دهه ای حضرت آقا در بخش تولید، اقتصاد و معیشت مردم باید مورد توجه مسئولان و دست اندرکاران امر قرار گیرد.
وی با تاکید بر افزایش تولید و اشتغال در شرکت پاکدانه، افزود: پیش بینی ما در سال «مهار تورم و رشد تولید»، افزایش راندمان کار در سطوح مختلف است.

این فعال تولیدی، با تاکید بر پررنگ شدن نگاه حمایتی از جبهه تولید، بیان کرد: تولید برای پویایی و اوج گیری نیاز به حمایت دارد.
صدیقی، تقویت بنیان های اقتصادی و مالی تولید را بسیار بااهمیت برشمرد و اضافه کرد: عدم نقدینگی از مهم ترین چالش ها و دغدغه های تولیدگران و فعالین اقتصادی است.
وی ادامه داد: ارائه تسهیلات ارزان قیمت، پرداخت اعتبارات سرمایه در گردش و همچنین تسهیل بخش امورات اداری و ارائه مجوزها می تواند جنبه حمایت از تولید را قوت ببخشد.

 

لزوم توجه به آموزش در بخش های مختلف تولید

«محسن تشکلی» یکی از کارگران نمونه گیلان در گفتگو با خبرنگار کاسپین، اظهار کرد: کارگران سنگریانان واقعی جبهه تولید هستند و باید از آنها حمایت کرد.
وی با اشاره به نقش جامعه کارگری در پویایی چرخ تولید، افزود: تحرک، بالندگی و رشد تولید در گرو تلاش کارگران در عرصه های مختلف است.

این کارگر برتر گیلان با اشاره به مشکلات و دغدغه های کارگران، اضافه کرد: ‌جامعه کارگری در کنار تمام مشکلات و چالش ها تمام قد در دفاع از جبهه تولید ایستاده است.
تشکلی با اشاره به شاخصه یک نیروی کار فعال و اثربخش در عرصه تولید، بیان کرد: تعهد، انضباط کاری و اخلاقی، حرف شنوی، وجدان مداری و رعایت انصاف و امانتداری از مولفه های یک کارگر نمونه است.
وی با تاکید بر لزوم توجه به آموزش در بخش های مختلف تولید، افزود: مهارت اندوزی، توجه به آموزش های نوین و تجربه محوری باید محور فعالیت عرصه تولید و صنعت قرار گیرد.

 


کارگران ستون فقرات صنعت و تولید هستند

«اسدالله عباسی» استاندار گیلان هم که در نشست های مختلف به لزوم حمایت از جامعه کارگری تاکید دارد، می گوید: تکریم از کارگران و فعالین عرصه تولید مورد تاکید نظام است.
وی با بیان اینکه کارگران سرمایه‌های ارزشمند نظام اسلامی هستند، افزود: جامعه کارگری نقش اثرگذاری در شکل گیری انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و سایر عرصه‌ها داشته است.

استاندار گیلان با اشاره به نامگذاری سال مهار تورم و رشد تولید، بیان کرد: کارگران ستون فقرات صنعت و تولید هستند و بدون تلاش این عزیزان رونق تولید امکان پذیر نیست.
عباسی با تاکید بر اینکه اجازه نمی‌دهیم حقوق کارگران در بخش‌های مختلف تضییع شود، گفت: به هیچ بیمارستان و مراکز درمانی اجازه تبعیض به جامعه کارگری و بازنشستگان را نمی‌دهیم.

 


کد خبر: 12498

دیدگاهتان را بنویسید