امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۳۰

رشت نیازمند میدان تره بار استاندارد/ استانداری و مجمع نمایندگان کمک کنند

دبیر اتحادیه میوه و تره بار رشت با با بیان اینکه میدان فعلی تره بار رشت شایسته مرکز استان نیست، گفت: رشت قدمگاه توسعه تجاری و اقتصادی و ارتباط از طریق کریدور شمال به جنوب و در نتیجه اروپا است اما از داشتن میدان بار بزرگ و استاندارد محروم است.

 

 

به گزارش کاسپین محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی از میدان میوه و تره بار ولیعصر (عج) احمدگوراب رشت بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات این میدان قرار گرفت.

ایوب یاقوتی دبیر اتحادیه میوه تره بار رشت و هیئت رئیسه این مجتمع در دیدار با نماینده رشت به تشریح مشکلات و چالش‌های فعالان اقتصادی میوه و تره بار در دو میدان ولیعصر(عج) و آزادی رشت پرداخت و اظهار کرد: میادین تره و بار شهر رشت با وجود اهمیت و نقش مهم خود در تأمین و عرضه میوه و مواد غذایی مردم این شهر به علت مشکلات فراوانی که دارد نیازمند توجه بیشتر مسوولان است تا با کمک آنان بخش قابل ملاحظه ای از مشکلات حل و مرتفع شود.

وی با اشاره به اهمیت توجه مجمع نمایندگان به ساماندهی میدان میوه و تره بار رشت افزود: برخی موضوعاتی از قبیل معضلات ترافیکی، زیست محیطی، ایجاد پارکینگ خودروهای سبک و سنگین، احداث فضای سبز برای میدان میوه و تره بار رشت مسائلی است که با حمایت مجمع نمایندگان گیلان به ویژه سه نماینده محترم رشت قابل حل است.

دبیر اتحادیه میوه و تره بار رشت با اشاره به موقعیت استراتژیک این شهر در حوزه ترانزیتی و قرارگیری گیلان و رشت در همسایگی کشورهای حاشیه خزر بیان کرد: احداث میدان میوه و تره بار بزرگ، مجهز و استاندارد نیاز مبرم و ضروری رشت است

به گفته یاقوتی احداث میدان تره بار بزرگ و استاندارد در رشت به جهت موقعیت ترانزیتی این شهر بسیار اهمیت داشته که انتظار می رود با حمایت نمایندگان گیلان و آقای استاندار تحقق پیدا کند.

مدیر مجتمع میدان بار ولیعصر (عج) احمدگوراب رشت از تولید روزانه 6 تن زباله در این میدان خبر داد و اضافه کرد: سایر میدان بارهای شهر هم به این میزان تولید پسماند دارند لذا انتظار می رود با حمایت  مجمع نمایندگان و مجموعه استانداری گیلان، دستگاه بازیافت پسماند و تبدیل آن به کودآلی اقدام شود.

یاقوتی با اشاره به افزایش چند برابری مالیات بیان کرد: افزایش مالیات فعالین میدان تره بار رشت را نگران کرده است که انتظار می رود با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی جامعه نسبت به این موضوع تجدید نظر شود.

وی با بیان اینکه میدان فعلی تره بار رشت شایسته مرکز استان نیست، افزود: رشت قدمگاه توسعه تجاری و اقتصادی و ارتباط از طریق کریدور شمال به جنوب و در نتیجه اروپا است اما از داشتن میدان بار بزرگ و استاندارد محروم است.

دبیر اتحادیه میوه و تره بار رشت با بیان اینکه میدان تره بار فعلی برای جمعیت 300 هزار نفره ساخته شده، گفت: در حال حاضر جمعیت رشت به یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد و از طرفی این استان میزبان بیش از 7 میلیون مسافر فقط در ایام نوروز بوده است و این میدان بار فعلی پاسخگوی چنین جمعیت ثابت و شناوری نیست.

یاقوتی با اشاره به قول های مجموعه استانداری گیلان در احداث میدان تره بار بزرگ در رشت اضافه کرد: مجموعه استانداری قول کلنگ زنی احداث میدان بار رشت را در سال گذشته دادند اما این وعده عملی نشد از استاندار پر تلاش و جهادی گیلان انتظار داریم برای همیشه به مساله میدان بار رشت خاتمه دهند.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت داشتن میدان میوه و تره بار استاندارد و مجهز افزود: با توجه به کشاورزی بودن گیلان و تولید انواع محصولات کشاورزی و صادرات محور وجود میدان بار استاندارد و بزرگ نیاز ضروری گیلان و رشت است.

 

محمدرضا احمدی سنگری نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات میدان میوه و تره بار رشت قول مساعد برای رفع مشکلات و پیگیری جهت احداث میدان بار استاندارد در مرکز استان را داد.

 

 


کد خبر: 26666

دیدگاهتان را بنویسید