امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۳۰

دانشگاه گیلان در کلاس «جهانی»

دانشگاه گیلان، ‌بر اساس اعلام معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه و بنا بر گزارش پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، نظام رتبه بندی دانشگاه ها "بر پایه عملکرد علمی" (URAP) با حضور ۷۱مؤسسه ایرانی در میان ۳۰۰۰مؤسسه برتر جهان اعلام شد.

به گزارش  کاسپین بر اساس اعلام معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه و بنا بر گزارش پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، نظام رتبه بندی دانشگاه ها “بر پایه عملکرد علمی” (URAP) با حضور ۷۱ مؤسسه ایرانی در میان ۳۰۰۰ مؤسسه برتر جهان اعلام شد.

در نتایج بدست آمده در سال ۲۰۲۳ میلادی،  دانشگاه گیلان با رتبه ۱۱۳۶ جهانی و ۲۴ ملی در میان برترین های جهان جای گرفته است. URAP از نظام های رتبه بندی جهانی است که دانشگاه های جهان را از حیث عملکرد علمی و بر اساس تحلیل های کتاب سنجی ارزیابی و رتبه بندی می نماید.

تعداد مقالات، تعداد استنادها، تعداد کل انتشارات، بهره وری علمی، تاثیر پژوهشی و همکاری های بین المللی، شش سنجه کلیدی این نظام برای ارزیابی مؤسسه های آموزش عالی هستند. هدف از این رتبه‌بندی ارزیابی دانشگاه‌های جهان بر پایه عملکرد علمی‌ آن‌ها با توجه به کمیت و کیفیت انتشارات پژوهشی منتشر شده در پایگاه استنادی (Web of Science) است. ضمن اینکه اطلاعات مربوط به دانشگاه‌ها از پایگاه WOS و InCite که لیست دانشگاه‌های جهان را ارائه می‌دهد، جمع‌آوری شده است.

۳۰۰۰ دانشگاه که بیشترین تعداد مقاله را دارا بوده‌اند در نظر گرفته شده و پس از پردازش داده‌هایشان رتبه‌بندی شده‌اند. امتیاز کل هر دانشگاه با توجه به وزن هر شاخص از امتیاز ۶۰۰ محاسبه می شود.


کد خبر: 24752

دیدگاهتان را بنویسید