امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۳۰

حجم صادرات و واردات کالا به بنادر گیلان افزایش یابد

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم افزایش ظرفیت ترانزیت در بنادر این استان گفت: حجم صادرات و واردات کالا به بنادر گیلان افزایش یابد.

آژانس خبری کاسپین _ یاسر محمدپور _ اسدالله عباسی در بازدید از بندر سالیانکا آستراخان اظهار کرد: افزایش ظرفیت بنادر با مشارکت بخش خصوصی محقق می شود و این مهم باید در اولویت بنادر قرار گیرد.
وی  با تاکید بر لزوم شکوفاسازی
اقتصاد دریا افزود: احصاء، شناسایی و پرداختن به ظرفیت های بندری منجر به شکوفایی اقتصاد دریا بویژه دریای راهبردی خزر می شود.
استاندار گیلان از افزایش ظرفیت ترانزیت و جابجایی کالا در بنادر استان خبر داد و اضافه کرد: در تلاش هستیم با افتتاح خطوط ریلی ظرفیت بنادر گیلان را به ۱۵ میلیون تن ترانزیت برسانیم.
عباسی با انتقاد از غفلت صورت گرفته در سرای تجاری ایرانیان بیان کرد: سرای تجاری ایران ظرفیت ارزشمندی است که در گذشته مورد غفلت واقع شده است.
وی با اشاره به تاکیدات رهبری معظم انقلاب در خصوص تقویت ارتباط با روسیه و نگاه راهبردی دولت مردمی سیزدهم در این بخش افزود: گیلان و آستراخان در برقراری مناسبات تجاری و اقتصادی باید پیشران و جلودار باشند.
استاندار گیلان با اشاره به اشتراکات فرهنگی این استان به آستراخان بیان کرد: تقویت کارهای مشترک فرهنگی، اقتصادی و تجاری گیلان با آستراخان ضرورت دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.
عباسی با بیان اینکه گیلان در حوزه های به صادرات می اندیشد، گفت: صادرات محصولات کشاورزی، مصالح ساختمانی، سیمان و محصولات دامی و شیلاتی گیلان به روسیه و آستراخان در اولویت قرار دارد.
وی با اشاره به تفویض اختیار موضوعات کلان مهم از طرف
دولت به مجموعه استانداری گیلان افزود: بسیاری از کارها بدون انجام بروکراسی اداری و در داخل استان پیگیری و قابل حل است.
استاندار گیلان با تاکید بر لزوم افزایش ظرفیت ترانزیت در بنادر این استان بیان کرد: حجم صادرات و واردات کالا به بنادر گیلان افزایش یابد.
عباسی با اشاره به اینکه در بخش حمل و نقل زمینی مشکلاتی با آذربایجان  وجود دارد، گفت: در حالا حاضر ظرفیت ترخیص گمرکی  برای ۵۰۰ کامیون در آستارا وجود دارد که با احداث پل به ۱۰۰۰ کامیون خواهد رسید.

سالیانکا از بروزترین و مجهزترین بنادر آستراخان روسیه است
کامبیز جهانبانی مدیرعامل کشتیرانی خزر هم در این بازدید  اظهار کرد: بیش از ۲۷ درصد مبادلات کالایی بنادر آستراخان در بندر سالیانکا صورت می گیرد.
وی با اشاره به حجم وسیعی از سرمایه‌گذاری جمهوری اسلامی ایران در بندر سالیانکا افزود:  سالیانکا یکی از بروزترین و مجهزترین بنادر آستراخان روسیه است.
مدیرعامل کشتیرانی خزر با بیان اینکه بندر آستراخان بعنوان دروازه و پیشران حمل و نقل دریایی بین دو کشور ایران و روسیه است، گفت: توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین بنادر گیلان و آستراخان از اهمیت ویژه ای برخوردار است
جهانبانی از انجام حدود ۷۰۰ تن عملیات بندری در بندر آستراخان خبر داد و اضافه کرد: تقویت روابط تجاری و اقتصادی از طریق بندر بین استان های گیلان و آستراخان بسیار اهمیت دارد.
وی ادامه داد: بندر سالیانکا با تدبیر جمهور اسلامی در ۱۰ سال گذشته به رشد قابل توجهی در حوزه عملیات تجاری و بندری رسیده است.

بندر سالیانکا ظرفیت انبارداری خوبی دارد

داریوش جمالی مدیر بندر سالیانکا در این نشست اظهار کرد: این بندر از جمله بنادر قدیمی آستراخان بوده که در حوزه تجاری، انبارداری و صادرات فعالیت می کند.
وی با اشاره به ظرفیت های بندر سالیانکا افزود: بندر سالیانکا ظرفیت انبارداری خوبی دارد که می توان از آن در حوزه نگهداری انواع کالا استفاده کرد.
مدیر بندر سالیانکا با اشاره به توجیه اقتصادی این بندر بیان کرد: با توجه به فعالیت های تجاری و اقتصادی که بندر سالیانکا صورت می گیرد پیش بینی می کنبم تا سال های آینده درآمد این بندر به ۱۵ میلیون دلار برسد.


کد خبر: 22477

دیدگاهتان را بنویسید