امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۳۰

جزئیاتی از آمارهای گردشگری گیلان در «نوروز»

آنطور که آمارها روایت می کنند در ایام تعطیلات نوروز امسال استان گیلان یکی از مقاضد اصلی گردشگران داخلی و خارجی بوده که به ریز جزئیات آن خواهیم پرداخت.

 

آژانس خبری کاسپین – بهرام قربانپور : گیلان به جهت موقعیت جغرافیایی، اقلیمی و وجود قابلیت های گردشگری، تاریخی و طبیعی هر ساله یکی از مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی است و این مهم در ایام نوروز نمود بیشتری پیدا می کند، این مهم را می شود از ورود حدود یک میلیون خودرو به این استان درک کرد.

پارامترهای گردشگری گیلان به قدری عمیق، گسترده و چندوجهی است که حق انتخاب را برای گردشگران و مسافران به ویژه در ایام نوروز سخت کرده است و مسافران و گردشگران در انتخاب گزینه های روی میزِ گردشگری گیلان مات و مبهوت شده اند که به کدام نقطه گیلان بروند و یا کدام گزینه گردشگری را انتخاب کنند.

از جنوب تا مرکز از شرق تا غرب گیلان مملو از اماکن دیدنی، طبیعتی بکر و کم نظیر و آب و هوایی چهارفصلی است که روح و روان هر رهگذاری را صیقل می دهد؛ اگر گزافه گویی نباشد به جرات می توان گفت که نقطه نقطه گیلان می توان یک «قطب گردشگری» باشد.

ثبت اقامت ۶ میلیون نفر _ شب در گیلان

«ولی جهانی» مدیرکل میراث فرهنگی گیلان در گفت و گو با خبرنگار کاسپین با اشاره به گزارش ستاد هماهنگی خدمات سفر استان می گوید؛ بر اساس داده‌های آماری از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۹۰۰ هزار خودرو وارد گیلان شده است.

وی از ورود ۴ میلیون ۲۰۰ هزار مسافر به گیلان خبر داد و  افزود: این تعداد مسافران و گردشگر از ابتدای طرح نوروزی تاکنون از طریق مزایده ورودی (زمینی و هوایی) به گیلان سفر کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از ثبت اقامت ۶ میلیون نفر _ شب در  این استان خبر داد و بیان کرد: ۷۷ درصد تخت‌های اماکن اقامتی و تأسیسات گردشگری استان پّر شده است

جهانی از ورود ۳۰۰ گردشگر خارجی به گیلان خبر داد و  اضافه کرد: این افراد دارای ملیت آذربایجان، روسیه، فرانسه، ترکیه، افغانستان، ترکمنستان، مصری، چینی و عراقی هستند.

به گفته وی، ۳۰۰ هزار نفر از موزه‌ها، بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری گیلان بازدید کردند.

میزبانی منطقه آزاد انزلی برای ۷۹۰ هزار گردشگر

«مهدی کاظمیان»  سخنگوی منطقه آزاد انزلی هم گفته؛ فاز تجارت و گردشگری این منطقه از ابتدای طرح نوروزی میزبان ۷۹۰ هزار گردشگر در دوره نخست تعطیلات نوروزی بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی، مجموع گردشگران ورودی به روستاهای پنج گانه، بوستان‌ها و مراکز اقامتی – تفریحی و فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی در این دوره زمانی از مرز یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر گذشت.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: با افتتاح مجتمع گردشگری جدید که ۱۷ واحد اقامتی مدرن با حضور نماینده ویژه رییس جمهور در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در مدار خدمات رسانی به گردشگران قرار گرفت، بخش دیگری از حلقه های زیرساختی برای ارائه خدمات و امکانات با استانداردهای بین المللی در این منطقه تکمیل شده است .

اسکان افزون بر ۱۸ هزار مهمان نوروزی در مدارس گیلان

«محمدحسین رمضانی»  مدیرکل آموزش و پرورش گیلان هم می گوید: از ابتدای پذیرش مسافر در مدارس استان تاکنون۱۸ هزار و ۲۹۲ مسافر نوروزی در مدارس استان اسکان یافتند.

به گفته وی، این تعداد مسافر در قالب سه هزار ۴۶۵ خانوار و ۳۲ هزار و ۳۹ نفر روز در مدارس استان گیلان اسکان یافتند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان یادآور شد: مدارس آموزش و پرورش ناحیه ۲ رشت، تالش، لاهیجان، بندرانزلی و ناحیه یک رشت بیشترین پذیرش مهمانان نوروزی را به خود اختصاص دادند.

به گفته رمضانی، ۱۵۴ مدرسه با هزار و ۱۶۷ کلاس درس و ۱۳ مرکز رفاهی با تجهیز ۷۲ اتاق، ۸۷ سوئیت و هشت رستوران برای پذیرای مسافران نوروزی آماده‌است.

انجام ۹۴ سورتی پرواز داخلی و خارجی  در نوروز

«سید محسن میرحسینی» مدیرکل فرودگاه گیلان هم از انجام ۹۴ سورتی پرواز دردور نخست تعطیلات نوروزی از این فرودگاه خبر داده و  گفته: از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تاکنون، ۹۴ سورتی پرواز داخلی و خارجی از فرودگاه سردارجنگل انجام شده است.

وی ادامه داد: طی این پروازها چهار هزار و ۸۳۶ نفر وارد استان شده اند و چهار هزار و ۹۱۱ نفر نیز از طریق پروازهای فرودگاه یاد شده این استان را به مقاصد تهران، شیراز، کیش، بندرعباس، عسلویه، اهواز، مشهد مقدس، نجف‌اشرف و استانبول ترک کرده اند.

به گفته مدیرکل فرودگاه گیلان، پروازهای فوق العاده نوروزی در مسیرهای استانبول، مشهد و تهران تا ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت و از هفته دوم فروردین پروازهای مسیر اصفهان و تهران نیز بصورت برنامه ای به لیست پروازهای هفتگی این فرودگاه اضافه خواهد شد.

 

 

 

 

 


کد خبر: 26254

دیدگاهتان را بنویسید