امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۳۰

برداشت بالغ بر ۱۱ هزار تنی چای بهاره در گیلان

 رئیس سازمان چای، از خرید بالغ بر ۱۱ هزار تنی برگ سبز چای در سال جاری خبر داد و گفت: این میزان برگ سبز در یک هفته گذشته برداشت شده است.

به گزارش کاسپین حبیب جهانساز  از برداشت ۱۱ هزار و ۳۷۹ تن برگ سبز در نخستین برداشت امسال خبر داد و افزود: همچنین ۲۵۶۰ تن چای خشک در این مرحله تولید شده است و طبق پیش بینی ها به ۳۲ هزار تن خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ۵۰ هزار خانوار چایکار در گیلان و مازندران برداشت برگ سبز بهاره را آغاز کرده‌اند، اظهار کرد: برداشت بالغ بر ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای در سال زراعی جاری پیش‌بینی می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به خرید ۱۱ هزار و ۳۱۲ تنی برگ سبز درجه یک معادل ۹۹.۴ درصد، یادآور شد: ۶۷ تن معادل ۰.۶ درصد نیز برگ سبز درجه دو خریداری شده است.

جهانساز ارزش ریالی برگ سبز خریداری شده در یک هفته گذشته را ۲۰۴ میلیارد و ۶۲۰ میلیون و ۱۶۳ هزار تومان دانست و تاکید کرد: حدود ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط ۳۰ کارخانه چایسازی در وجه چایکاران پرداخت شده است.

وی با اشاره به افزایش قیمت خرید تضمینی برگ سبز، خاطرنشان کرد: هر کیلوگرم برگ سبز درجه یک ۱۸ هزار تومان و درجه دو ۱۵ هزار تومان خریداری می شود که قدرالسهم دولت و کارخانجات به ترتیب ۲۵ و ۷۵ درصد است.

رئیس سازمان چای از آمادگی ۱۵۰ کارخانه چایسازی جهت خرید برگ سبز خبر داد و گفت: در حال عقد قرارداد با ۲۰ کارخانه دیگر هستیم.

انتهای پیام


کد خبر: 27687

دیدگاهتان را بنویسید