امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

گیلان «مه باران» می شود

 مدیرکل هواشناسی گیلان، با بیان اینکه آسمان قسمتی ابری تا ابری و مه آلود تا یکشنبه پیش بینی می شود، گفت: به تدریج از عصر و شب یکشنبه شرایط برای افزایش ابر و بارندگی رگباری و شدید به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها تا دوشنبه فراهم خواهد شد.

به گزارش کاسپین محمد دادرس، آسمان گیلان را ابری تا نیمه ابری و مه آلود دانست و اظهار کرد: کمینه و بیشینه دما طی امروز بین ۵ تا ۲۰ درجه سانتیگراد در نوسان است.

وی نقشه‌های هواشناسی را نشان دهنده استقرار جوی نسبتا پایدار در منطقه دانست که با فعالیت جریانات شمالی همراه است و افزود: تا یکشنبه هفته آینده، آسمان قسمتی ابری تا ابری و مه آلود پیش بینی می شود. همچنین طی این مدت به سبب شکل گیری ناپایداری های موقت، بارش خفیف باران و رگبار و رعد و برق پراکنده به ویژه در ساعات عصر و شب دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی گیلان از آغاز فعالیت سامانه بارشی جدید در منطقه خبر داد و اضافه کرد: به تدریج از عصر و شب یکشنبه با نفوذ سامانه ناپایدار به منطقه شرایط برای افزایش ابر و بارندگی رگباری و شدید به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها و وزش باد و رعد و برق و احتمال تگرک تا دوشنبه فراهم خواهد شد.

دادرس با اشاره به کاهش سه تا پنج درجه ای متوسط دما، خاطرنشان کرد: احتمال آبگرفتگی منطقه ای و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها و جاری شدن سیلاب موقتی و لغزش و رانش و… وجود دارد و لذا افراد از توقف و استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه ها پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه دریا برای فعالیت های مرتبط با احتیاط مناسب است، گفت: طی سه شنبه با شکل گیری جریانات جنوبی در منطقه، ضمن کاهش ابر و افزایش محسوس دما، وزش باد گرم شدید و خیلی شدید به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها مورد انتظار است.

انتهای پیام


کد خبر: 26159

دیدگاهتان را بنویسید