امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

تسلیم بیش از ۲۴۲ هزار اظهارنامه مالیاتی در گیلان

مدیرکل امور مالیاتی گیلان اعلام کرد: طی ماههای خرداد و تیر امسال بیش از ۲۴۲ هزار اظهارنامه از سوی صاحبان مشاغل، نزدیک به ۹ هزار ۴۰۰ اظهارنامه از سوی اشخاص حقوقی، ۲۳ هزار اظهارنامه اجاره املاک در استان گیلان برای عملکرد سال ۱۴۰۱ ارائه شده است.

به گزارش کاسپین رضا برهان نیا  اظهار کرد: طی ماههای خرداد و تیر امسال بیش از ۲۴۲ هزار اظهارنامه از سوی صاحبان مشاغل، نزدیک به ۹ هزار ۴۰۰ اظهارنامه از سوی اشخاص حقوقی، ۲۳ هزار اظهارنامه اجاره املاک در استان گیلان برای عملکرد سال ۱۴۰۱ ارائه شده است.

وی آماری در خصوص اظهارنامه‌های اشخاص حقیقی ارائه کرد و گفت: تعداد اظهارنامه‌های اشخاص حقیقی در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ بیش از ۱۴ درصد و در سال ۱۴۰۰ نسبت به ۱۳۹۹، ۵۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان یادآوری کرد: تعداد اظهارنامه اجاره املاک نیز برای سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به ترتیب هفت و ۱۳ درصد نسبت به سال‌های ماقبل افزایش یافت که حاکی از شناسایی مودیان جدید است.

وی اظهار کرد: عملکرد سالهای ۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به ترتیب ۵۳، ۶۶ و ۷۱ درصد صاحبان مشاغل از تسهیلات تبصره ماده ۱۰۰ استفاده و مالیات خود را با رقم پیشنهادی سازمان امور مالیاتی قطعی کردند.

برهان نیا اضافه کرد: بیش از ۵۰ درصد اصناف و صاحبان مشاغل، مالیات آنها صفر شده و حدود ۹۰ درصد از مالیات این بخش زیر ۲۰۰ میلیون ریال محاسبه شده است؛ به طور میانگین اصناف نزدیک ۶۰ میلیون ریال مالیات پرداخت می‌کنند.


کد خبر: 24415

دیدگاهتان را بنویسید