امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
مدیرکل کمیته امداد مازندران:

۲۷۰۰ مددجوی مازندرانی نیازمند مسکن هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران با بیان اینکه ۲ هزار و ۷۰۰ مددجوی مازندرانی دو نفره هستند و در اولویت مسکن قرار دارند، گفت: ۱۶۰۰ خانوار شناسایی شدند و پرونده مسکن آن‌ها در دست اقدام است.

حجت‌الاسلام بشیرعالیشاه به مناسبت سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ۴۸۰ مرکز خیریه در مازندران فعال است که اقدامات موثری را در رفع محرومیت دارند.

وی با اعلام اینکه درسالروز تاسیس کمیته امداد یک هزار واحد مسکن به خانواده‌های نیازمند و مددجویان کمیته امداد استان تحویل داده شد، افزود: در مازندران ۶ هزار و ۷۰۰ مددجوی زیر پوشش کمیته امداد مستاجر هستند که از ودیعه مسکن بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران، اظهار کرد: طبق اولویت مسکن به مددجویان خانواد بیش از دو نفره تعلق می‌گیرد اما در مازندران بیشترین مددجویان ما یک نفره هستند.

حجت‌الاسلام عالیشاه، ساخت ۲۰۰۰ مسکن محرومان را نیازمند حرکت جهادی دانست و ادامه داد: از این تعداد یک هزار مددجو فاقد زمین ساخت مسکن هستند؛ لازم است زمین هم توسط کمیته امداد فراهم شود.

وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای کمیته امداد توانمندسازی مددجویان و خانواده آن‌ها است، گفت: سیاست کمیته امداد این است که گروه‌های ناتوان زیر پوشش این نهاد مستمری دریافت کنند که ماهیانه ۵۳ میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌شود.

حجت‌الاسلام عالیشاه ایجاد اشتغال برای خانواده‌های بازتوان را از اقدامات موثر و مستمر این نهاد حمایتی دانست و تصریح کرد: رویکرد ما پرداخت مستمر و بلاعوض نیست.

وی از جذب ۹۵ درصدی اعتبارات اشتغال توسط کمیته امداد مازندران خبرداد و گفت: هر ساله ۱۰۰ درصد اعتبارات بخش اشتغال کمیته امداد استان جذب می‌شود. همچنین ۱۳هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در دست افتتاح داریم.

مدیرکل کمیته امداد مازندران با اظهار اینکه به مناسبت سالروز تاسیس کمیته امداد به ۴۰۰ زوج جوان جهیزیه اعطا می‌شود، افزود: انبار جهیزیه کمیته امداد تکمیل است و هیچ مددجویی درپشت نوبت قرار ندارد.

این مسئول تحویل ۹ هزار و ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی به خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد را از اقدامات این نهاد حمایتی اظهار کرد و گفت: مراجعه کنندگان در روزهای ملاقات عمومی به پنج برابر رسیده است. حمایت ما در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه‌ای است.

حجت‌الاسلام عالیشاه با اشاره به اینکه در بحث قرض ماندگار در دو سال متوالی رتبه نخست کشوری را کسب کردیم، خاطرنشان کرد: در صندوق امداد ولایت ۱۰۰ میلیارد تومان وام پرداخت شده است.

قابل ذکر است، ۸۳ هزار خانواده، ۱۵ هزار دانش آموز، ۲ هزار و ۵۰۰ یتیم و ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار لاعلاج زیر پوشش حمایت کمیته امداد مازندران قراردارند.


کد خبر: 8527

دیدگاهتان را بنویسید