امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۳۰

احیای طبیعت با نهضت ملی کاشت یک میلیارد درخت

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیز داری مازندران: کاشت یک‌میلیارد اصله نهال امسال آغاز و به مدت چهار سال ادامه دارد.

سید علی علوی در نشستی خبری که به مناسبت هفته منابع طبیعی برگزار شد از سهم چهل میلیونی مازندران در نهضت ملی کاشت نهال خبر داد.

وی شناسنامه دار شدن نهال‌های کاشته شده در این طرح را از جمله مزایای ماندگاری نهال‌های کاشته شده دانست و افزود؛ به منظور اجرای این طرح دز مازندران، سه میلیون اصله نهال امسال در استان تولید شد که ۲میلیون و ۸۰۰ هزار نهال آن قابل توزیع است .

علوی طرح صیانت از جنگل را اقدامی موثر برای حفظ عرصه‌های منابع طبیعی جنگلی در کشور برشمرد و گفت؛ این طرح به خوبی اجرا نشد.و به منظور اجرای صحیح طرح صیانت جنگل، طرح جایگزین مدیریت پایدار جنگل‌ها در حال تهیه است که به موجب این طرح همه‌ی بخش‌های اقتصادی، گردشگری، روستایی در ان دیده شده است.

مقیمی معاون‌ امورحفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری ساری هم در این نشست ، اختلافات موجود میان این اداره کل با برخی دستگاههای اجرایی را ، یکی از موانع اجرای صحیح قوانین این اداره کل برای حفظ منابع طبیعی استان بر شمرد و گفت ؛ شرکت آب منطقه ای مازندران با انعقاد قرار دادهایی و نیز اداره کل اوقاف و امور خیریه از جمله دستگاههای اجرایی هستند که بیشترین اختلافات دستگاههای اجرایی استان را با اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری مازندران دارند


کد خبر: 8389

دیدگاهتان را بنویسید