امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۹

فرماندار آمل: ۸۰ درصد از صادرات مازندران در آمل انجام می‌شود

فرماندار آمل در آستانه فرارسیدن حماسه ۶ بهمن و در سومین نشست خبری خود در جمع خبرنگاران این شهرستان از ضرورت پاسخگویی به مردم گفت و اصحاب رسانه را پل ارتباطی بین مردم و حاکمیت توصیف نمود. سید عباس حسینی از تحرک و پویایی در حوزه های مختلف شهرستان و در دولت جدید خبر داد و افزود: خوشبختانه شهرستان آمل موفق به کسب رتبه نخست بازآفرینی شهری در مازندران شده است

وی در ادامه اظهار داشت:
شهرستان آمل نسبت به سایر شهرهای مازندران از حجم بالای پذیرش اقشار آسیب پذیر برخوردار است. به همین منظور بازسازی ساختمان کودکان کار و راه اندازی گرمخانه آمل در اولویت فرمانداری قرار گرفت که امیدواریم با انعقاد تفاهم نامه های چند جانبه ای که با دستگاههای اجرایی داشتیم ، این طرح هر چه سریعتر به بهره برداری برسد. در همین راستا و با همکاری عزیزان سپاه ۴۵ باب مسکن ویژه محرومین ساخته شد که در اختیار خانواده های نیازمند و آسیب پذیر قرار گفت.
حسینی با اشاره به بی برنامگی فرهنگی در دوره های گذشته از ایجاد زیرساختهای جدید فرهنگی در آمل خبر داد و افزود:
نبود ایده های مناسب و عملیاتی مهمترین مشکل ما در حوزه فرهنگی است. توجه ویژه به حوزه بانوان و راه اندازی اولین کافه تخصصی بانوان ، راه اندازی دو کافه تخصصی کسب و کار و تغییر سبک زندگی ، تشکیل میز آمل شناسی با حضور اساتید و کارشناسان برجسته ، برگزاری برنامه های فرهنگی با محوریت طالب آملی در شهر دهلی هندوستان و در ایام الله دهه مبارک فجر از مهمترین اتفافاتی است که در حوزه فرهنگی این شهرستان به وقوع پیوسته است.
نماینده عالی دولت در آمل استفاده از ظرفیت فعالین حوزه اقتصادی در حوزه عمرانی را مهمترین رویکرد دولت در شهرستان عنوان نمود و اذعان داشت: اجرای محور چمستان ، محور امام زاده عبدالله ، محور چلاو با مشکل ده ساله ، پل هزار سنگر ، میدان هزار سنگر و راههای روستایی و اجرای طرحهای هادی روستایی…. از جمله پروژه هایی است که با مشارکت بخش خصوصی در این شهرستان به اجرا درآمده است. اجرای ۱۱ هزار متر آسفالت راه روستایی با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان در ۴۰ روستا ، گازرسانی به ۴ روستا در بخش لاریجان از دیگر اقدامات انجام شده در یک سال اخیر است.
سید عباس حسینی تصریح کرد: حجم بالای پروژه های تعریف شده موجب شده تا اجرای آنها به صورت نیمه کاره باقی بماند.
توجه ویژه به اقتصاد دانش بنیان و حضور هیئتهای سرمایه گذاری و به روز کردن بنگاههای اقتصادی می توانن تا حدود زیادی این عقب ماندگی را جبران کند.
اجرای اولین مسکن ملی مازندران در آمل
ما موفق شدیم اولین مسکن ملی ۵۱ واحده مازندران را در آمل با پیشرفت فیزیک بالای ۷۰ درصد اجرا کنیم که به موجب آن ۱۴ قطعه زمین به ارزش ۵۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافته است.
وی در ادامه یادآور شد: تاکنون حدود ۱۶۸۰ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی پرداخت شده و ۳۸۲۷ مورد اشتغال نیز در سامانه رصد شهرستان به ثبت رسیده است. همچنین ۲۶۲ مجوز سرمایه گذاری در یک سال اخیر صادر شده که ارزش ریالی آنها ۶ هزار میلیارد تومان است.
متاسفانه ما با بحران کارگران حرفه ای مواجهیم و در بعضی از بنگاههای اقتصادی با بحران کارگر ساده روبرو هستیم و بسیاری از کارگران ساده ما از شهرستانهای دیگر به امل می آیند.
فرماندار آمل از صادرات ۱۲۱ میلیون دلاری این شهرستان در طول یک سال گذشته خبر داد و اظهار داشت:
شهرستان آمل با رشد ۵ درصدی صادرات نسبت به سال گذشته بیش از ۸۰ درصد از صادرات مازندران را به خود اختصاص داده است.
اعتبارلت سفر ریاست جمهوری به شهرستان آمل هم ۶۱۶ میلیارد تومان بوده که از این میزان ۱۲۸ میلیارد تومان تخصیص یافته است. مجموع کل اعتباران و تسهیلات شهرستان ۲۸۷۳ میلیارد تومانبرآورد می شود. در سال گذشته شهرستان آمل با ۶۲ میلیارد تومان پروژه های عمرانی خود را مدیریت کرد که پیش بینی می شود در سال جاری این رقم به ۱۰۹ میلیارد تومان برسد.
حسینی توجه ویژه به مناطق روستایی را از دیگر اولویتهای فرمانداری آمل توصیف نمود و افزود: ما برای اولین بار با دهیاران و روسای شوراهای روستایی به صورت بخش به بخش دیدار کردیم و از نزدیک مشکلات آنها را رصد کردیم. ما نگاه صرف عمرانی را از روستاها گرفتیم و با توجه به سایر ظرفیتهای اقتصادی و فرهنگی و گردشگری تلاش کردیم تا میزان درآمدزایی در مناطق روستایی را بالا ببریم.
این مسوول خاطرنشان کرد: در حوزه مدیریت زباله و پسماند شهرستان آمل کاهش تولید و تفکیک زباله از مبدا را در دستور کار خود قرار دادیم. با این تصمیم ، بیش از ۵۰ درصد از مشکل افزایش زباله حل می شود. با اختصاص ۱۱ میلیارد تومان به سایت پردازش زباله شهرداری تلاش داریم به حل معضل چندین ساله زباله کمک کنیم.
حسینی از مستقر شدن ستاد فرمان اجرایی حضرت امام (ره) و بنیاد برای اولین بار در روستاهای آمل خبرداد و اظهار داشت:
در پنج سال گذشته این دو نهاد در روستاهای مازندران مشغول فعالیت بودند اما شهرستان آمل از قلم افتاده بود که خوشبختانه با رایزنی های انجام شده این دوستاد برای اولین بار در ۸ روستای زیر ۳۰۰ نفر آمل مسقر شدند تا در حوزه اشتغال و کار آفرینی با اعطای تسهیلات به مردم این روستاها کمک کنند.
تعریف طرحهای سرمایه گذاری روستایی از دیگر دستاوردهای استقرار این دو نهاد در روستاهای آمل است.
وی گریزی هم بر حوزه ورزش شهرستان زد و گفت: ما از واگذاری های غیر مسولانه جلوگیری کردیم و در این مدت فاز اول ورزشگاه شهید چمران نیز به بهره برداری رسید. ورزشگاه کارگران بابکان با بستند قرارداد جدید و معرفی سرمایه گذار در مسیر ساخت و بهره برداری قرار گرفت.
توجه به ورزشهای محله ای ، برگزاری رویدادهای ورزشی متنوع و حمایت از ورزشکاران و دعوت از نخبگان ورزشی و هیئتها برای تعامل و همکاری هر چه بیشتر از جمله اقداماتی بود که بنده شخصا پیگیری نمودم.


کد خبر: 5757

دیدگاهتان را بنویسید