امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
معاون استاندار مازندران:

توسعه اقتصادی مازندران همراه با حفظ کاربری و محیط زیست انجام می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با اعلام اینکه در یک ماه گذشته هیچ پرونده تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی برای اجرای طرح اقتصادی و خدماتی نداشتیم، گفت: رعایت توازن و تعادل در توسعه کشاورزی، گردشگری و صنعتی همراه با حفظ کاربری و محیط زیست در مازندران انجام می‌شود.

رضا علیخانی امروز در جلسه کارگروه زیربنایی ‌و توسعه روستایی استان مازندران با اشاره به  اینکه برای جلوگیری از فرار سرمایه‌گذار و توسعه اقتصادی در استان کمیته‌ای به این منظور در کارگروه توسعه زیربنایی راه اندازی می‌شود، خاطرنشان کرد :نبود کمیته اقتصادی و سرمایه‌گذاری در کارگروه زیربنایی استان، موجب فرار برخی از سرمایه‌گذاران می‌شود، به همین منظور این کمیته در راستای دریافت طرح سرمایه گذاران و توسعه اقتصادی استان راه اندازی تا از سرمایه‌گذاران و طرح‌های آن‌ها حمایت شود.

وی با تاکید بر رعایت توازن و تعادل در توسعه کشاورزی، گردشگری و صنعتی همراه با حفظ کاربری و محیط زیست در مازندران، افزود: تغییر کاربری برای طرح‌های اقتصادی و خدماتی با رعایت قوانین انجام می‌شود.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه رشد اقتصادی مازندران با رعایت حفظ کاربری محقق می‌شود، یادآور شد: تغییر کاربری اراضی درجه یک و دو به دلایل نداشتن طرح جامع و اعتماد به اجرای همان طرح رد می‌شود، ضرورت دارد تا طرح شفاف در جلسات مطرح شود.

این مسئول افزود: طرح بازنگری ممنوعیت تغییر کاربری اراضی با قابلیت کشاورزی درجه یک و دو بار دیگر در شورای برنامه ریزی استان مطرح می‌شود اما تا زمانی که طرح‌ها در تبصره یک ماده یک تصمیم گیری و از متقاضیان، حقوق دولتی دریافت نشد مجوز صادر نمی‌شود.

علیخانی با اعلام اینکه ۱۱۰ پرونده تبصره یک ماده یک، در مدت یک ماه گذشته بررسی شد، گفت: هیچ پرونده تغییر کاربری اراضی کشاورزی برای اجرای طرح اقتصادی و خدماتی نداریم.


کد خبر: 5664

دیدگاهتان را بنویسید