آسیب به آمبولانس اورژانس بابل در چهارشنبه‌سوری

رئیس اورژانس بابل گفت: اصابت نارنجک دست‌ساز در شب چهارشنبه سوری حین انتقال مصدوم آمبولانس بابل را از مدار خارج کرد.

به گزارش کاسپین ابوالقاسم لعلی رئيس سازمان اورژانس بابل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان بابل، اظهار کرد: اصابت ترقه به آمبولانس اورژانس بابل هنگام ماموریت، موجب خارج شدن آن از مدار شد.

وی افزود: این حادثه در جریان ماموریت امدادرسانی و در حین انتقال مصدوم رخ داد که بر اثر آن، شیشه عقب آمبولانس دچار شکستگی و از مدار عملیات خارج شد.

رئیس اورژانس بابل با بیان اینکه این آمبولانس یکی از خودرو‌های تویوتا جدید اورژانس بابل بود، اضافه کرد: هرگونه آسیب به خودرو‌های امدادی علاوه بر خسارت مالی، روند امدادرسانی به بیماران و مصدومان را مختل می‌کند و می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد.

لعلی تاکید کرد: آمبولانس‌ها سرمایه‌های عمومی هستند و برای نجات جان شهروندان فعالیت می‌کنند، لذا انتظار می‌رود مردم از هرگونه اقدام که منجر به آسیب این خودرو‌های امدادی می‌شود، خودداری کنند.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در این زمینه، اظهارکرد: اورژانس ۱۱۵ در تمامی ساعات شبانه‌روز آماده خدمت‌رسانی به هموطنان است و حفظ امنیت و سلامت خودرو‌های امدادی در انجام سریع و موثر ماموریت‌ها نقش بسزایی دارد.

رئيس اورژانس بابل تصریح کرد: ️براساس اخرین آمار گرفته شده از مرکز ارتباطات و EOC و سامانه پایش مراقبت‌های درمانیMCMC، مجموع مصدومین ناشی از حوادت چهارشنبه‌سوری تاکنون به۱۲ مصدوم شامل ۱۰ مرد و ۲ زن رسیده است.

لعلی گفت: مصدومان چهارشنبه‌سوری بعد از اقدامات درمانی اولیه به بیمارستان‌های تابعه شهرستان بابل انتقال یافتند.


کد خبر: 37697

دیدگاهتان را بنویسید