کشف و ضبط ۵ ماینر غیرمجاز در کلاردشت

مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب مازندران از کشف و ضبط ۵ دستگاه ماینر غیرمجاز در یک واحد مسکونی در شهر کلاردشت خبر داد و گفت: فعالیت این دستگاه‌ها موجب ناترازی برق کشور و آسیب به زیرساخت‌های برقی می‌شود.

به گزارش کاسپین مصطفی بابایی در جمع خبرنگاران گفت: در پی رصد و پایش همکاران گروه تست و بازرسی لوازم اندازه‌گیری این شرکت و با دستور قضایی دادستان و هماهنگی نیروی انتظامی، ۵ دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز در یک واحد مسکونی در شهر کلاردشت شناسایی و ضبط شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب مازندران، ضمن اشاره به مصرف بالای برق این دستگاه‌ها، اظهار داشت: هر ماینر به اندازه یک کولر گازی برق مصرف می‌کند و برای استخراج یک بیت‌کوین، انرژی معادل مصرف ۴۴۰ خانوار در یک ماه نیاز است. این میزان مصرف، معادل قطع برق یک محله ۵۰۰ نفری برای مدت مشابه است.

وی افزود: فعالیت غیرمجاز این دستگاه‌ها، علاوه بر تشدید ناترازی برق در کشور، موجب نوسان در شبکه و آسیب جدی به تجهیزات برقی شهروندان می‌شود.

بابایی همچنین به مجازات‌های در نظر گرفته شده برای متخلفان اشاره کرد و گفت: پس از شناسایی ماینرهای غیرمجاز، میزان انرژی مصرفی و مدت زمان استفاده از آن‌ها محاسبه شده و متخلفان به پرداخت جریمه‌ای چندین برابر تعرفه برق محکوم می‌شوند. همچنین، پرونده آن‌ها به مراجع قضایی ارجاع داده شده و دستگاه‌های غیرمجاز ضبط و امحا خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب مازندران با تأکید بر مسئولیت اجتماعی شهروندان از آن‌ها خواست تا در شناسایی و گزارش تخلفات همکاری کنند. وی خاطرنشان کرد: مشترکان می‌توانند به‌صورت محرمانه متخلفان را از طریق شماره پیامکی ٣٠٠٠۵١٢١ یا درگاه اینترنتی www.tavanir.org.ir/samaat معرفی کرده و از پاداشی بین یک تا ۵۰ میلیون تومان بهره‌مند شوند.


کد خبر: 37274

دیدگاهتان را بنویسید