آخرین وضعیت فاجعه الکلی در مازندران ۲۱ نفر جان باختند

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۲۱ نفر تاکنون در مازندران بر اثر مسمومیت الکلی جان خود را از دست دادند که اجساد جهت بررسی به پزشکی قانونی ارجاع شد.

به گزارش کاسپین، علی‌عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در خصوص آخرین وضعیت جان‌باختگان ناشی از مسمومیت الکلی با اعلام این خبر، اظهار کرد: از ۲۱ نفری که در این بازه زمانی بر اثر مصرف الکل جان خود را ازدست‌داده‌اند، ۱۸ مرد و بقیه زن هستند.

وی با هشدار به خانواده‌ها که مراقب فرزندان، نوجوانان و جوانان خود باشند، افزود: هیچ‌گونه مشروبات الکلی استانداردی در کشور وجود ندارد و حتی مشروبات الکلی پلمب شده نیز در اغلب موارد در کارگاه‌های زیرزمینی تهیه و پلمب می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تصریح کرد: الکل متانول بی‌رنگ و مشابه الکل اتیلیک است و مصرف ۱۰ سی‌سی از آن موجب کوری و نارسایی کلیوی و مصرف ۱۰۰ سی سی موجب مرگ می‌شود.

عباسی خاطرنشان کرد: در صورت مصرف الکل و بروز علائم سردرد ، سرگیجه و تاری دید به اولین مرکز درمانی مراجعه کنند؛ چراکه ممکن است علائم ناشی از مصرف متانول است.

وی تأکید کرد: پزشکان مراکز درمانی و اورژانس در خصوص علائم مسمومیت متانول باید آگاهی کامل داشته باشند؛ چراکه درمان به‌موقع موجب پیشگیری از نابینایی و نارسایی کلیوی می‌شود.

موضوع مسمومیت و فوت براثر مصرف الکل تقلبی در مازندران هفته گذشته در استان مازندران داغ شد و طی این مدت شاهد افزایش تعداد مسمومیت‌های الکلی و همچنین جان‌باختگان هستیم.


کد خبر: 32395

دیدگاهتان را بنویسید