به گزارش کاسپین، علیعباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در خصوص آخرین وضعیت جانباختگان ناشی از مسمومیت الکلی با اعلام این خبر، اظهار کرد: از ۲۱ نفری که در این بازه زمانی بر اثر مصرف الکل جان خود را ازدستدادهاند، ۱۸ مرد و بقیه زن هستند.
وی با هشدار به خانوادهها که مراقب فرزندان، نوجوانان و جوانان خود باشند، افزود: هیچگونه مشروبات الکلی استانداردی در کشور وجود ندارد و حتی مشروبات الکلی پلمب شده نیز در اغلب موارد در کارگاههای زیرزمینی تهیه و پلمب میشود.
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تصریح کرد: الکل متانول بیرنگ و مشابه الکل اتیلیک است و مصرف ۱۰ سیسی از آن موجب کوری و نارسایی کلیوی و مصرف ۱۰۰ سی سی موجب مرگ میشود.
عباسی خاطرنشان کرد: در صورت مصرف الکل و بروز علائم سردرد ، سرگیجه و تاری دید به اولین مرکز درمانی مراجعه کنند؛ چراکه ممکن است علائم ناشی از مصرف متانول است.
وی تأکید کرد: پزشکان مراکز درمانی و اورژانس در خصوص علائم مسمومیت متانول باید آگاهی کامل داشته باشند؛ چراکه درمان بهموقع موجب پیشگیری از نابینایی و نارسایی کلیوی میشود.
موضوع مسمومیت و فوت براثر مصرف الکل تقلبی در مازندران هفته گذشته در استان مازندران داغ شد و طی این مدت شاهد افزایش تعداد مسمومیتهای الکلی و همچنین جانباختگان هستیم.
کد خبر:
32395
