امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۹

۱۳۰ هزار اصله چوب وارد کشور شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از واردات یک محموله یک‌هزار و ۲۲۲ تنی به تعداد ۱۳۰ هزار اصله چوب آلات از بندر کاسپین برای نخستین بار خبر داد و گفت: این محموله می‌تواند نیاز کارخانجات سلولزی که هم اکنون با کمتر از ظرفیت اسمی فعالیت می‌کنند و اشتغالشان دچار مشکل شده را برطرف کند.

به گزارش کاسپین،صالح محمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در رشت با اشاره به اجرای طرح تنفس جنگل برای صیانت از جنگل‌های هیرکانی، اظهار کرد: طرح تنفس به دلیل کاهش سطح جنگل‌ها در سال‌های گذشته اجرا شد، اما واحد‌های سلولزی دچار کاهش ماده اولیه شدند که به همین دلیل اقدام به واردات چوب با پوست کردیم.

وی از واردات یک محموله یک‌هزار و ۲۲۲ تنی به تعداد ۱۳۰ هزار اصله چوب آلات از بندر کاسپین برای نخستین‌بار خبر داد و گفت: این محموله می‌تواند نیاز کارخانجات سلولزی که هم اکنون با کمتر از ظرفیت اسمی فعالیت می‌کنند و اشتغالشان دچار مشکل شده را برطرف کند.

به گفته رئیس جهاد کشاورزی گیلان، امیدواریم این روند با حمایت مسئولان در بندر کاسپین و منطقه آزاد انزلی تداوم پیدا کند تا بتوانیم علاوه بر صیانت از جنگل ها، نیاز کشور به چوب آلات و فرآورده‌های سلولزی را تأمین کنیم.

محمدی با بیان اینکه تیمار حرارتی و استاندارد‌های جهانی را در واردات چوب آلات پیش بینی کردیم، افزود: در این روش تنه درخت حرارت داده شده است.


کد خبر: 31016

دیدگاهتان را بنویسید