امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۹

هوای گرم کماکان مهمان گیلانیان است

کارشناس هواشناسی گیلان گفت: طی هفته آسمان استان در بیشتر ساعات صاف تا نیمه ابری و افزایش دما پیش بینی می شود، البته گاهی رشد ابر و وزش باد نیز خواهیم داشت.

به گزارش کاسپین، سید محمد تقی سدیدی شامگاه_جمعه نوزدهم مرداد_ اظهار کرد: امروز آسمان گیلان نیمه ابری و مه آلود بود و بر اساس هشدار زرد صادر شده، همانطور که انتظار داشتیم در برخی نقاط استان رگبار باران همراه با رعد و برق در مناطقی همچون املش، اسطلخ، رودسر، لنگرود و رشت را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان بارندگی در گیلان با ۲۵ میلیمتر در املش ثبت شده است، افزود: امروز استان با کاهش نسبی دما مواجه بود و دمای رشت از ۲۸ درجه بالاتر نرفت و نسبت به روز گذشته پنج درجه ختک تر بود.

کارشناس هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: نقشه ها و اطلاعات هواشناسی نشان دهنده آن است که از فردا تا پایان هفته آینده، جریانات کم و بیش ناپایدار از گیلان عبور می کند و طی هفته آسمان استان در بیشتر ساعات صاف تا نیمه ابری و افزایش دما پیش بینی می شود، البته گاهی رشد ابر و وزش باد نیز خواهیم داشت.

سدیدی با بیان اینکه دمای هوای مناطق مختلف استان ۲ تا چهار درجه سانتیگراد گرمتر می شود، تصریح کرد: طی هفته آینده با اینکه سامانه بارشی فعالی را در گیلان نداریم اما احتمال دارد در برخی نقاط لستان به طور موقت رشد ابر و رگبارهای پراکنده باران همراه با رعد و برق خصوصاً در ساعات عصر و شب را شاهد باشیم.

وی ادامه: البته بازش ها به شکل گسترده، شدید و قابل ملاحظه نیست و تنها در بعضی از نقاط استان اتفاق خواهد افتاد، از این رو کشاورزان نگرانی نداشته باشند اما با توجه به اقلیم خاص گیلان و تغییر الگوی نقشه های پیش یابی هواشناسی، به کشاورزان توصیه می کنیم؛ طی هفته های آینده خبرهای هواشناسی را دنبال کنند.

کارشناس هواشناسی گیلان گفت: شرایط دریای خزر طی فردا برای فعالیت های دریایی مناسب است، اما از روز یکشنبه دریا مواج خواهد شد.


کد خبر: 30541

دیدگاهتان را بنویسید