امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۳۱

نخستین محموله برنج کیفی مازندران به روسیه صادر شد

مدیرعامل مرکز بین‌المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران صادرات نخستین محموله برنج کیفی مازندران به مقصد روسیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، سیداسماعیل یزدان‌پناه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال با گذشت چهار ماه از برداشت برنج، کشاورزان مازندران برخلاف سال‌های گذشته نتوانستند محصول خود را به فروش برسانند، اظهار کرد: واردات بی‌رویه برنج در زمان تولید موجب رکود فروش محصول کشاورزان شده است.

وی با بیان اینکه برای کم به حال کشاورزان تمام تلاش از سوی مسئولان استانی و نمایندگان مجلس مازندران انجام شد، گفت: در این مرکز نیز در پی این تلاش دومین محصول برنج امسال در تالار بورس قرار گرفت.

یزدان‌پناه افزود:  با توجه به افزایش حدود 20 تا 30 درصدی تولید برنج امسال در مازندران، واردات بی‌رویه در زمان برداشت این محصول باعث رکود در خرید و انباشته شدن برنج تولید داخل در انبارها و شالیکوبی های استان شده بود.

مدیرعامل مرکز بین‌المللی تجارت برنج ایران با تاکید بر اینکه در حذف تعرفه، صادرات برنج  گامی امیدوارکننده برای این محصول است، اظهار داشت: اکنون با هماهنگی و استقبال خوب از سوی تجار در بازارهای کشورهای عربی، آسیای میانه، بازار روسیه و کشورهای اروپایی، حجم صادرات برنج مازندران امسال افزایش قابل توجهی داشته باشد و اولین محموله صادراتی به مقصد روسیه از امروز بیست و یکم آذرماه از این مرکز انجام شد.

وی با بیان اینکه محموله برنج صادراتی از نوع طارم هاشمی تولید شالیزارهای مازندران بوده که پس از انجام تشریفات آزمایشگاهی وگمرکی به این کشور  ارسال شد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته نیز از مرکز بین‌المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران، چندین محوله برنج کیفی مازندران به کشورهای امارات، آلمان، کانادا وسوئد صادر شده بود.


کد خبر: 2662

دیدگاهتان را بنویسید