امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۳۰

تهدیدی به نام عدم رغبت افراد به رشته جراحی عروق!

آژانس خبری کاسپین- رئیس انجمن جراحان عروق ایران گفت: داوطلب برای رشته جراحی عروق نداریم و این مهم تهدید جدی برای پزشکی کشور است.

به گزارش کاسپین  دکتر محمدرضا ظفرقندی در مراسم افتتاح کنگره میان دوره‌ای انجمن جراحان عروق ایران در تالار مرکزی رشت اظهار کرد: سختی جراحی عروق موجب شده تا برای تحصیل در این رشته، داوطلب نداشته باشیم.

وی افزود: زمانی، تنها چند استان کشور از جراح عروق بهره‌مند بود؛ اما اکنون همه استان‌های کشور ۲ تا سه جراح عروق متخصص و حاذق دارند که زحمات زیادی در حوزه پزشکی کشور متحمل می شوند.

رئیس انجمن جراحان عروق ایران خاطر نشان کرد: جراحی عروق رشته‌ای اورژانسی است، بنابراین فعالیت افراد متخصص در این رشته در هر استان اهمیت بسزایی دارد.

ظفرقندی با اشاره به جایگاه بالای علم در کشور و ضرورت توجه به آن اظهار داشت: برای علم و حفظ پویایی آن در جامعه باید برنامه داشته باشیم در غیر این صورت ساکن باقی می ماند.

وی با بیان اینکه جراحی عروق در کشور در راستای توسعه علم از پیشرفت خوبی برخوردار است، اضافه کرد: انسجام، مشارکت جمعی و دوستی از نکات قوت جراحان عروق است.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به حملات ددمنشانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی اظهار داشت: پزشکان و جراحان عروق برای حفظ عروق در اثر تروما (در دانش پزشکی به هر نوع ضربه، جراحت، شوک، آسیب و حادثه وارد شده بر بدن گفته می شود)، بسیار تلاش می‌کنند اما جای تاسف، غم و اندوه دارد که در قرن ۲۱ در یک شب ناگهان با بمباران رژیم صهیونیستی به بیمارستانی در غزه، هزار نفر جانشان را از دست می دهند.

جراحی عروق که به عنوان جراحی قلب و عروق نیز شناخته می‌شود، نام کلی عمل‌هایی است که بر روی قلب و چهار رگ اصلی و عروق محیطی توسط جراحان قلب و عروق انجام می‌شود؛ دلیل انجام عمل جراحی عروق (CVC) این است که درمان مشکلی که در نتیجه معاینات بیمار در قلب یا عروق تشخیص داده شده است، برای حل آن با دارو یا روش‌های دیگر کافی نیست.

کنگره میان دوره‌ای انجمن جراحان عروق ایران روز چهارشنبه با حضور دکتر محمدرضا ظفرقندی رئیس انجمن جراحان عروق کشور در تالار مرکزی رشت گشایش یافت


کد خبر: 20379

دیدگاهتان را بنویسید