امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۹

پرداخت کمک هزینه ۵۵ میلیاردی درمان به بیماران صعب العلاج گیلان

آژانس خبری کاسپین- سرپرست معاونت خرید راهبردی مدیریت درمان تأمین اجتماعی گیلان از پرداخت ۵۵ میلیارد ریال کمک هزینه درمان به بیماران خاص و صعب العلاج در این استان خبر داد.

به گزارش کاسپین، محمد مهدی زهرایی اظهار کرد: اولین مرحله کمک هزینه درمان به بیماران مبتلا به بیماری‌های خاص و صعب العلاج پرداخت شد.

وی ادامه داد: بیمه شدگان تأمین اجتماعی مبتلا به بیمارهای خاص با ارائه مدارک و مستندات می‌توانند از کمک‌های نقدی صندوق حمایت از بیماری‌های خاص و صعب العلاج بهره مند شوند.

سرپرست معاونت خرید راهبردی مدیریت درمان تأمین اجتماعی گیلان با اشاره به خدمات گسترده برای بیماران خاص، بیان کرد: صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج به منظور تأمین مالی خدمات، دارو و کالاهای سلامت محور برای مشمولین مبتلا به ۱۰۷ بیماری تحت پوشش صندوق، ارتقا پوشش بیمه‌ای و بهبود محافظت مالی از بیماران مبتلا به بیماری‌های خاص و صعب العلاج تشکیل شده است.

زهرایی اضافه کرد: در اولین مرحله از اجرای این طرح بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال به ۳۹۰ بیمار مبتلا به این بیماری‌ها توسط مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان گیلان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: بیمه شدگان تأمین اجتماعی مبتلا به ۱۰۷ بیماری تحت پوشش این صندوق اعم از سرطان، ms، پیوندهای کلیه و کبد، متابولیک، هموفیلی، دیالیز و تالاسمی و… می‌توانند با مراجعه به معاونت خرید راهبردی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان گیلان و ارائه مدارک و مستندات مربوطه از کمک هزینه نقدی صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج استفاده کنند.

سرپرست معاونت خرید راهبردی مدیریت درمان تأمین اجتماعی گیلان با بیان اینکه در معاونت خرید راهبردی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان گیلان از سال ۱۳۸۰ تاکنون برای ۶۱۵۹ بیمار مبتلا به بیماری‌های خاص و صعب العلاج تشکیل پرونده داده شده است، گفت: با تشکیل پرونده کلیه هزینه‌های درمان برای بیماران هموفیلی، دیالیز و تالاسمی به صورت رایگان و برای سایر بیماری‌ها نظیر سرطان، ms، پیوندهای کلیه و کبد، متابولیک و… طبق تعرفه دولتی انجام شود.

گفتنی است، مدیریت درمان تأمین اجتماعی گیلان از طریق عقد قرارداد با ۲۲۶۲ مرکز درمانی در حوزه درمان غیر مستقیم به بیمه شدگان تأمین اجتماعی خدمات درمانی ارائه می‌کند.


کد خبر: 19470

دیدگاهتان را بنویسید