امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۳۰

لنگرود صاحب پل مکانیزه می شود!

آژانس خبری کاسپین - فرماندار لنگرود گفت: در آستانه بازگشایی مدارس هستیم و نصب سرعتکاه‌های استاندارد و اجرای خط کشی در محدوده مدارس و دانشگاه‌ها ضروری است. همچنین نصب پل مکانیزه و احداث زیرگذر نیز در دستور کار قرار بگیرد.
به گزارش کاسپین، محمدرضا جلالی، در شورای ترافیک شهرستان لنگرود، با اشاره به تاکید استاندار گیلان مبنی بر لزوم حذف ۳۰ درصدی سرعتکاه‌ها به ویژه در محورهای اصلی و فرعی، اظهار کرد: به دنبال ساماندهی، کاهش و استاندارد سازی سرعتکاه‌های شهرستان هستیم، زیرا تعدد سرعتکاه‌ها در برخی مسیرهای اصلی آزار دهنده شده است.

وی عمده سرعتکاه‌های نصب شده در محورهای اصلی را فاقد مصوبه شورای ترافیک شهرستان دانست و افزود: غالبا سرعتکاه‌ها برای کاهش حوادث جاده‌ای نصب می‌شود، اما تنها راهکار کاهش تصادفات سرعتکاه نیست و نیازمند سایر اقدامات راهنمایی و رانندگی با همکاری پلیس راه و پلیس راهور و راهداری و شهرداران و بخشداران هستیم.

فرماندار لنگرود خواستار شناسایی سرعتکاه‌های غیر استاندارد و زائد طی ۲۴ ساعت آینده شد و عنوان کرد: پس از شناسایی سرعتکاه‌های غیر ضروری، ظرف ۴۸ ساعت آینده نسبت به کاهش ۳۰ درصدی آن‌ها اقدام شود.

جلالی با بیان اینکه در آستانه بازگشایی مدارس هستیم و نصب سرعتکاه‌های استاندارد و اجرای خط کشی در محدوده مدارس و دانشگاه‌ها ضروری است، گفت: نصب پل مکانیزه و احداث زیرگذر نیز در دستور کار قرار بگیرد.

وی فقدان روشنایی در معابر را موجب افزایش حوادث جاده‌ای دانست و اضافه کرد: شرکت تاکسیرانی چاف و چمخاله راه‌اندازی می‌شود؛ همچنین با توجه به احداث بیمارستان شهید املاکی در کومله، نیازمند خط تاکسی جهت تردد بین کومله و لنگرود هستیم.

فرماندار لنگرود با بیان اینکه شهرداران و بخشداران در حال حاضر از نصب هرگونه سرعتکاه خودداری کنند، یادآور شد: رنگ آمیزی سرعتکاه‌های استاندارد در دستور کار قرار گیرد.


کد خبر: 18669

دیدگاهتان را بنویسید