امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۹

سهم ۷ هزار نفری اشتعال در بخش صنایع معدنی گیلان/ ۷۱ محدوده معدنی در مرحله واگذاری قرار دارد

آژانس خبری کاسپین- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به سهم ۷ هزار نفری اشتعال در بخش صنایع معدنی گیلان، گفت: ۷۱ محدوده معدنی در گیلان از طریق مزایده در مرحله واگذاری قرار دارد.

به گزارش خبرنگار کاسپین، تیمور پورحیدری در همایش جایگاه معدن و صنایع مدنی در توسعه اقتصادی گیلان با رویکرد «توسعه معدن اقدامی پایدار» در تالار حکمت دانشگاه گیلان، اظهار کرد: استان گیلان دارای ۴۷ واحد معدنی پروانه‌دار است که هزار و ۵۰۰ نفر به طور مستقیم در آن اشتغال دارند.
وی با بیان اینکه گیلان استانی معدنی نیست، افزود: چالش های گیلان در حوزه معاون و زیرساختی بسیار زیاد است و تکثر جلسات و نشست در راستای رفع این چالش ها می باشد.

مدیرکل صمت گیلان از واگذلری ۷۱ محدوده معدنی از طریق مزایده در این استان خبر داد و اضافه کرد:واگذاری معادن به افراد و شرکت ها با تاکید بر مباحث اهلیت سنجی و بررسی شرایط فنی و مالی انجام می شود.
پورحیدری با بیان اینکه معادن در تامین مصالح نقش مهمی ایفا می کنند، گفت: مصالح و فرآورده های معدنی از مسیر فعالیت معادن می گذرد.
وی از فعالیت ۲۲۰ واحد صنایع معدنی در گیلان خبر داد و افزود: این تعداد واحدها در زمینه فرآوری مواد معدنی و ایجاد ارزش افزوده در گیلان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل صمت گیلان با اشاره به سهم ۷ هزار نفری اشتعال در بخش صنایع معدنی استان، بیان کرد:
در بخش دانه بندی شن و ماسه هم ۱۸ واحد دانه‌بندی وجود دارد که در این بخش حدود ۵ هزار شغل ایجاد شده است.
تیموری با بیان اینکه عدم تامین مصالح سبب افزایش قیمت در مصالح ساختمانی شده است، گفت: برنامه ریزی و تصمیم گیری در بخش تامین مصالح ضرورت مهم و اثرگذار در این بخش است.
وی به تشریح برخی چالش های پیش روی بخش معدن پرداخت و افزود: بی توجهی به اکتشافات پایدار، کم توجهی به مهارت‌های آموزشی و فقدان نقشه راه برای نحوه فعالیت های معدنی تنها بخشی از چالش های این حوزه است.


کد خبر: 16612

دیدگاهتان را بنویسید