امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۹

تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های فرهنگی در سواحل

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: امسال ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح های فرهنگی در سواحل کشور اعتبار تخصیص داده شد.

سلگی معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران و جانشین استاندار در ستاد ساماندهی امور سواحل در گفتگوی ویژه خبری گفت: همه ساله ساحل به عنوان یک تهدید محسوب می‌شد و تا به امروز در سال‌های گذشته تجربه تلخی درمدیریت ساحل داشتیم طرح‌ها کوتاه مدت بوده و اهلیت سنجی درستی هم وجود نداشت تا سرمایه گذران را شناسایی کند.

او با اشاره به اینکه در گذشته طرح‌های دریا در سواحل کوتاه مدت بوده است، افزود: تمام پلاژداران و صاحبان شهرک‌های خصوصی در سواحل باید مسئولیت اجرای طرح‌های فرهنگی و مدیریتی در حوزه استحفاظی خود را بپذیرند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: برای اولین بار پس از سال‌ها با پیگیری استاندار طرح‌های پنج ساله مجوز اجرا در سواحل گرفتند و استاندار به فرمانداران دستور دادند تا سرمایه گذاران را معرفی و اهلیت سنجی کرده تا در سال‌های آینده مشکلات پیش رو در سواحل برطرف شود.

سلگی افزود: ۹۷ میلیون نفر شب اقامت پارسال در استان مازندران داشتیم و تابستان امسال هم پیش بینی حضور میلیونی مسافران در استان داریم و سرانه بودجه فرهنگی هر ایرانی باید در استان‌های شمالی در نظر گرفته شود.

جانشین استاندار در ستاد ساماندهی امور سواحل تصریح کرد: ۲۰۰ میلیارد تومان برای ساحل کشور اعتبار در معاونت اجتماعی در نظر گرفته شده تا در حوزه‌های فرهنگی در سواحل شمال کشور صرف شود.

وی با اعلام اینکه امسال مسئولیت نجات غریق با هلال احمر است، گفت: از مجموع ۱۵ شهر ساحلی در استان طرح‌های ساماندهی دریا تقریبا در همه شهر‌ها در حال اجراست

سردار مفخمی فرمانده انتظامی مازندران در برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: برای ایجاد امنیت پایدار قرار است یک سبک در حوزه  انتظامی استان اجرا شود که مشتکل از ۴ مولفه می باشد.

او افزود: مولفه اول خدمتگذاری با تمام توان و ظرفیتها برای برقراری امنیت عمومی در سرتاسر استان است.

سردار مفخمی ادامه داد: مولفه دوم در حوره تعامل است و آنچه که دنبال خواهیم کرد بالابردن سطح تعامل پلیس با مردم و استفاده از این ظرفیت بزرگ برای تامین امنیت است و در این حوزه نخبگان و سازمان ها و نهادهای مختلف می توانند یاری برسانند.

بگفته وی، مولفه سوم به حوزه هدایت مربوط می شود که با رویکرد هوشمند سازی و استفاده از فناوری، آموزش نیروها را افزایش دهیم.

فرمانده انتظامی مازندران افزود: مولفه چهارم بحث اقتدار است که دراین حوزه برای برقراری امنیت مقتدرانه ورود می کنیم تا مردم هیچ احساس نا امنی در سطح استان نداشته باشند


کد خبر: 15336

دیدگاهتان را بنویسید