امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران خبرداد

کاهش۵.۸ درصدی نرخ بیکاری در مازندران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران از کاهش نرخ بیکاری در استان خبرداد و گفت: با تلاش صنعت معدن و تجارت، از ۵۳ هزار اشتغال سهمیه استان‌ها، ۶۴ هزار اشتغال ثبت سامانه وزارت کار شد و نرخ بیکاری به ۵.۸ دهم درصد تقلیل یافت.

حسن خیریان ‌پور امروز در مراسم معارفه مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران با تاکید بر اینکه راه رشد و تولید در استان، پیگیری و توجه این اداره با همکاری بانک‌ها و بنگاه‌های تولیدی است، اظهار کرد:۱۰۰ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی شناسایی شده که در حال نصب ماشین‌آلات هستند و اگر پیگیری این تعداد واحد را به سر انجام برسانیم قطعا تا پایان سال تحول شگرفی در حوزه صنایع شاهد خواهیم بود.

وی افزود: همچنین واحدهای تولیدی که در خارج از شهرک‌های صنعتی بوده و بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند باید به مرحله بهره برداری برسند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران، با اشاره به طرح هایی که در سفر رییس جمهوری مصوب شد و باید به آنها تسهیلات داده شود، گفت: از ۱۱ هزارو ۶۰۰ میلیارد تومان که بانک‌ها متعهد به پرداخت شدند تا کنون ۵۶ درصد معادل ۶ هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

خیریان‌پور ادامه داد: باید از کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به عنوان ظرفیت مهم استفاده شود زیرا این کارگروه بر اساس قانون و مصوب مجلس بوده ومصوباتش لازم‌الاجرا است.

وی افزود: مدیران صنعت و معدن شهرستان‌ها باید فعال شوند و برای اشتغالزایی از ظرفیت صنعت معدن و تجارت استفاده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران از رشد اقتصادی مثبت در استان خبر داد و گفت: بعد از چندین سال رشد منفی اقتصادی سال گذشته بر اساس آمار سازمان برنامه بودجه رشد اقتصادی استان مثبت شده و به عدد ۴ رسیده است.

خیریان‌پور گفت: با  تلاش صنعت معدن و تجارت، از ۵۳ هزار اشتغال سهمیه استان‌ها، ۶۴ هزار اشتغال ثبت سامانه وزارت کار شد و نرخ بیکاری به ۵.۸ دهم درصد تقلیل یافت.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس  مرکز امار ایران، مازندران بعد از خراسان بیشترین کاهش بیکاری را دارد، افزود: مازندران در بهبود فضای کسب وکار نیز در رتبه‌های نخست قرار دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران، تصریح کرد: نرخ مشارکت اقتصادی در استان به ۴۴.۸رسیده و ۸ دهم درصد از میانگین کشور بالاتر است که نشان از تراز بالای شاخص های اقتصادی مازندران دارد و در این راستا نقش صنعت معدن و تجارت بسیار مهم خواهد بود.

نادعلی کهنسال در مراسم‌ معارفه‌ی خود باتاکید بر صداقت در خدمت رسانی به مردم اظهار کرد: در این دولت تلاش بر خدمت رسانی است و مردم باید خدمات مسئولان را ببیند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران، انتظارات مردم از خدمات مسئولان را به حق دانست و گفت: در صنعت، معدن و تجارت با همه‌پیشرفت ها  نقطه منفی نیز وجود دارد و اگر کار نکنیم به خودمان ‌توهین کرده ایم و با همکاری تشکل های بخش خصوصی می‌توانیم به نقطه اعتدال نزدیک شویم.

به گزارش ایسنا، نادعلی کهنسال با حکم‌ سرپرست وزارت صمت، به عنوان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مازندران انتخاب شد، کهنسال پیش‌ از این مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری مازندران بود و سوابقی در حوزه بازرگانی نیز دارد.

طی دو سال اخیر این نهاد با چالش عدم ثبات مدیریتی مواجه بود.

محمد حسن صبوری که پیش از این سرپرست این نهاد بود، از این مسولیت استعفا داده بود.

فانی نیز پیش از صبوری، هشت ماه سرپرست بود که موفق به دریافت حکم قطعی نشد.


کد خبر: 13897

دیدگاهتان را بنویسید