امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
مدیرکل بیمه سلامت گیلان خبر داد

بهره مندی ۱۱۱۵ زوج نابارور از خدمات بیمه سلامت گیلان

مدیرکل بیمه سلامت گیلان، با بیان اینکه سال گذشته برای ۱۱۱۵ زوج نابارور پرونده تشکیل دادیم و آنها را نشاندار کردیم تا از خدمات تشخیصی و درمانی بیمه استفاده کنند، گفت: ۵۷ میلیارد ریال در این بخش پرداخت شد.

دکتر محمود عاطف راد امروز در جمع خبرنگاران، چالش جمعیتی را مربوط به چند ماه و چند سال ندانست و اظهار کرد: از سه دهه اخیر به سمت چالش های جمعیتی حرکت کردیم و لذا رهبر انقلاب با زیر سوال بردن سیاست جمعیتی گذشته و توجه به ظرفیت های طبیعی و جغرافیایی کشور، نیاز جمعیتی کشور را مطرح و سیاست های کلی جمعیت را ابلاغ فرمودند.

 

وی کاهش جمعیت جوان و افزایش جمعیت سالمند را چالش عمده جمعیت در کشور دانست و افزود: کاهش تدریجی نرخ رشد جمعیت طی ۳۰ سال گذشته موجب نمایان شدن چالش های جمعیتی شده است.

 

مدیرکل بیمه سلامت گیلان با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت کشور طی ۳۰ سال اخیر از ۳.۶ درصد به ۰.۶ درصد رسیده است، اضافه کرد: این وضعیت در گیلان وخیم تر و بدتر بوده و معادل ۰.۰۱ درصد است.

 

عاطف راد میانگین بعد خانوار در کشور و گیلان را نیز به ترتیب ۳.۳ و ۳ نفر دانست و عنوان کرد: در راستای شناسایی چالش جمعیتی، دولت و مجلس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را تصویب کردند و لذا برای همه نهادها و ارگان ها و وزارتخانه ها از جمله وزارت بهداشت تکالیفی مشخص شد.

 

وی از تشکیل کمیته تخصصی بیمه ذیل کارگروه جوانی جمعیت استان خبر داد و خاطرنشان کرد: اقتصاد و فرهنگ دو رکن عمده در چالش جمعیت هستند.

 

مدیرکل بیمه سلامت گیلان با اشاره به اقدامات سال گذشته این اداره کل در حوزه جوانی جمعیت، متذکر شد: سال گذشته کلیه خدمات تشخیصی و درمانی زوجین نابارور را تحت پوشش بیمه قرار دادیم و ۹۰ درصد هزینه ها در بخش دولتی و ۹۰ درصد تعرفه عمومی بخش خصوصی را پرداخت کردیم.

 

وی ادامه داد: سال گذشته برای ۱۱۱۵ زوج نابارور پرونده تشکیل دادیم و آنها را نشاندار کردیم تا از خدمات تشخیصی و درمانی بیمه استفاده کنند.

 

عاطف راد، با بیان اینکه خدمات خاص نابارور یاز جمله آی.وی.اف و آی.یو.آی و اف.آی.تی تحت پوشش بیمه قرار دارند، خاطرنشان کرد: داروهای تحت پوشش درمان نازایی نیز از ۱۵ قلم به ۶۳ قلم افزایش یافته و با مراکز درمان ناباروری استان قرارداد بستیم؛ همچنین مادران باردار و شیرده و کودکان آنان تا پنج سالگی بیمه می شوند.

 

وی از بهره مندی بیش از ۹۵ هزار و ۶۰۰ مادر باردار و شیرده و کودک زیر پنج سال از بیمه سلامت خبر داد و عنوان کرد: زایمان طبیعی به صورت رایگان تحت پوشش بیمه بوده بوده و استفاده از بیمه مادر برای نوزاد تا یک ماه پس از تولد نیز برقرار است.

 

مدیرکل بیمه سلامت گیلان از افزایش سن تعهدات بیمه ای درمان نازایی از ۴۵ سال به ۴۹ سال برای زنان خبر داد و اضافه کرد و متذکر شد: ۲۸ قلم از تجهیزات درمان ناباروری نیز مورد تعهد بیمه هستند.

 

عاطف راد با اشاره به پرداخت ۵۷ میلیارد ریالی برای روجین نابارور نشاندار توسط بیمه سلامت استان، خاطرنشان کرد: بیمه های پایه نیز در سطح استان برای بیش از ۲۸۸۴ زوج نابارور ۱۱۰ میلیارد ریال پرداخت کردند.


کد خبر: 13355

دیدگاهتان را بنویسید