امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
فرماندار چالوس:

مهارت آموزی نیروی کار به افزایش بهره‌وری در تولید کمک می‌کند

فرماندار چالوس گفت: نیروی کار ستون فقرات تولید است و با مهارت آموزی در مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها می‌توان به بهره‌وری در تولید دست یافت.

علی قاسمی در آئین تجلیل از کارگران چالوس در مجتمع امامت این شهرستان، با بیان اینکه تولید و اقتصاد پایه و زیرساخت همه ابعاد فرهنگی اجتماعی و بالندگی در یک جامعه است، اظهار کرد: مهار تورم و رشد تولید یکی از سلسله مسائلی است که در کشور وجود دارد و رهبر انقلاب نیز هر ساله بر آن تاکید دارند و امسال به عنوان شعار سال مطرح  فرمودند.

قاسمی افزود: وقتی از تولید صحبت می‌شود همه ابعاد پیشرفت و توسعه اعم از اجتماعی و فرهنگی مد نظر است که همه آنها به اقتصاد برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه نظام سلطه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از زیرساخت‌هایی که مورد هدف قرار داد اقتصاد جامعه بوده است، تصریح کرد: دشمن سعی کرد با تحریم و فشار اقتصادی، بالندگی و نشاط را از جامعه بگیرد و یکی از دلایلی که شعار سال در سال‌های اخیر به اقتصاد برمی‌گردد به همین دلیل است.

فرماندار چالوس از نیروی کار یا همان منابع انسانی به عنوان ستون فقرات تولید و اقتصاد یاد کرد و گفت: مهارت آموزی نیروی کار شاخص اصلی و وجه ممتاز در حوزه اقتصاد است.

قاسمی ادامه داد: مهارت آموزی لزوما از دانشگاه‌ها بدست نمی‌آید بلکه می‌توان در مراکز آموزشی همچون فنی‌وحرفه‌ای به آموزش مهارت به نیروی کار با هدف افرایش بهره‌وری در تولید پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه مقوله تولید صرفا، تولید محصول نیست و خدمات هم نوعی تولید محسوب می‌شود، بیان کرد: امروز مهارت و دانش در خدمات خود نوعی تولید است.

فرماندار چالوس بر نقش مهم نیروی انسانی و کار در تولید تاکید کرد و گفت: در کنار فناوری، مواد و ماشین آلات، آنچه اثر گذاری بیشتری دارد نیروی کار است و در این بخش هرچه سرمایه‌گذاری شود به افزایش بهره‌وری کمک می‌کند.

قاسمی با بیان اینکه تولید دانش یا دانش بنیان به نیروی انسانی دانش‌مدار برمی‌گردد، بیان کرد: به نیروی کار نباید نگاه ماشینی داشت بلکه باید نگاه انسانی داشت که این خود نوعی سرمایه‌گذاری است.

وی بر رعایت عزت و کرامت نیروی کار در واحدها تاکید کرد و گفت: باید در کنار حقوق مکفی به نیروی کار به مطالبات آنان نیز توجه شود.


کد خبر: 12547

دیدگاهتان را بنویسید