امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

۸۰۰ موقوفه در مازندران غیر متصرفی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: بیش از ۸۰۰ موقوفه در استان غیر متصرفی و مدیریت آن با اشخاص است. همانند موقوفه دانیالی و امثال آن غیر متصرفی است که اوقاف در دفاع از وقف وارد عمل شد.

حجت الاسلام ابراهیم حیدری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه وظایفی دارد که در کتاب قانون اوقاف نوشته شده است، اظهار کرد: مدیریت موقوفات تنها با اداره اوقاف نیست و برخی موقوفات مربوط به هلال احمر، بنیاد مستضعفان، اشخاص و برخی نیز متصرفی، یعنی تولیت آن با اداره اوقاف است.

وی افزود: در موارد زیادی که در قانون اوقاف ذکر شده است قبل ازاوقاف نام متولی برده شده است و در آنجا برابر وقف‌نامه‌ای که موجود است مدیریت موقوفه مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰۰ موقوفه مازندران غیر متصرفی است و مدیریت آن با اوقاف نیست بلکه با اشخاص است، تصریح کرد: همانند موقوفه دانیالی و امثال آن غیر متصرفی است که اوقاف در دفاع از وقف وارد عمل شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه گفت: تا زمانی که تولیت در موقوفه دانیال با اوقاف بود مشکلی وجود نداشت زیرا سعی می‌کند با توجه به شرایط با مردم مدارا کند و جامعه هدف را مدنظر قرار می‌دهد.

حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه در حال حاضر تولیت این مکان با چند نفر بوده است، متذکر شد: در سال ۹۹ باتوجه به رای قضایی تولیت به عهده یک نفر بنام دانیالی گذاشته شد.

وی با تاکید براینکه درگیری در این مکان ارتباطی با اداره اوقاف ندارد، بیان کرد: وظایف اداره اوقاف طبق قانون مشخص است و دغدغه ما حفظ اصل نظام و مدارا با مردم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به پیگیری حادثه پیش آمده در دانیال گفت: خواسته مردم باید مدنظر قرار گیرد و نیت موقوفه را می‌توان به خود مردم برگرداند.


کد خبر: 12221

دیدگاهتان را بنویسید