امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
رئیس جهاد کشاورزی گیلان خبر داد

اجرای خزانه گیری برنج در ۶۴ درصد شالیزارهای گیلان

رئیس جهاد کشاورزی گیلان از اجرای خزانه گیری در ۶۴ درصد اراضی شالیزاری استان خبر داد و گفت: همچنین در ۱۵۰۰ هکتار نشاء انجام شده است

صالح محمدی، با اشاره به آخرین وضعیت شالیزارهای استان گیلان در فصل زراعی جاری، اظهار کرد: براساس اقدامات انجام شده در حوزه زراعت برنج در استان تاکنون در ۱۷۸ هزار هکتار از شالیزارهای استان شخم اولیه و آماده سازی انجام شده که معادل ۷۵ درصد است.

وی همچنین از اجرای خزانه گیری در ۱۵۲ هزار هکتار از عرصه های شالیزاری استان خبر داد و تصریح کرد: این میزان معادل ۶۴ درصد کل اراضی شالیزاری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، با بیان اینکه نشاء برنج در ۱۵۰۰ هکتار از شالیزارهای استان انجام شده است، گفت: اجرای نشاء عمدتا در مناطق شرق و غرب استان و به صورت پراکنده بوده است.

محمدی ادامه داد: تکلیف سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در راستای پایداری تولید در سال زراعی جاری که با محدودیت منابع آبی ناشی از کاهش آورد سد و رودخانه ها مواجه هستیم، رعایت تقویم زراعی و منطبق کردن کلیه فعالیت های زراعت برنج با آن است.

وی گیلان را دارای ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دانست و خاطرنشان کرد: تقویم زراعی ما را به هدف می رساند و لذا کشاورزان کلیه فعالیت های زراعی اعم از آماده سازی زمین و احداث خزانه و نشاء و… را در قالب آن انجام دهند تا حداکثر استفاده را از منابع آبی موجود داشته باشیم و به افزایش عملکرد برسیم.


کد خبر: 12038

دیدگاهتان را بنویسید