امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۳۰

توزیع ۱۳۹ هزار تن نهاده بین دامداران مازندرانی

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران از توزیع ۱۳۹ هزار و ۱۴۰ تن نهاده دامی بین دامداران استان در سال گذشته خبر داد.

مسعود احمدی حاجی در جلسه کارگروه نظارت فنی و کنترل کیفی خوراک آماده دام استان با اشاره به اهمیت استفاده از خوراک آماده دام در بهبود تغذیه و افزایش کمیت و کیفیت تولیدات دامی، گفت: سال گذشته ۱۸۰ مورد نظارت و پایش از کارخانجات تولید خوراک دام مازندران توسط اکیپ بازرسی استان انجام و نمونه‌های کنسانتره تولیدی این کارخانجات به آزمایشگاه ارسال شد.

وی با بیان اینکه برای حمایت از تولیدکنندگان صنعت دام و کاهش هزینه‌های تولید، سال گذشته ۱۳۹ هزار و ۱۴۰ تن نهاده دامی در استان توزیع شد، افزود: از این مقدار، ۳۶ هزار و ۷۰۶ تن کنسانتره، ۲۱ هزار و یک تن ذرت، ۱۳ هزار و ۲۰۰ تن جو و ۶۸ هزار و ۲۳۳ تن سبوس بود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه هم اکنون ۲۰ کارخانه تولید خوراک دام در استان مشغول فعالیت هستند، گفت: سال گذشته ۳۶ هزار و ۷۰۶ تن کنساتنره توسط کارخانجات خوراک دام استان تولید و به دامداران توزیع شد.

این مسوول با اشاره به اینکه استفاده از کنسانتره در روند پرورش دام تاثیر بسزایی دارد و باعث می‌شود بیشترین بازدهی در دامداری‌ها وجود داشته باشد، تصریح کرد: بهبود شیر تولید شده، افزایش چربی شیر، بهبود گوشت دام و عملکرد تولید مثل برای رشد بدن و تامین ویتامین‌ها از مزیت‌های استفاده از کنسانتره در جیره غذایی دام است.

وی با بیان اینکه ملاک شناسایی، تخصیص و توزیع نهاده‌های دامی به دامداران، هویت گذاری و پلاک کوبی دام هاست، گفت: دامداران برای خدمات رسانی بهتر، دام‌های خود را هویت دار کنند.

گفتنی است استان مازندران دارای ۳ میلیون و ۶۹۰ هزار راس دام سبک و سنگین است که در تامین امنیت غذایی استان و کشور نقش مهمی را ایفا می‌کند.


کد خبر: 11497

دیدگاهتان را بنویسید