امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
رئیس مرکز تخصصی درمان ناباروری فاطمه الزهرا(س) بابل:

دولت مکلف به تامین ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری است

رئیس مرکز تخصصی درمان ناباروری فاطمه الزهرا(س) بابل، گفت: در راستای اجرای سیاست جمعیتی در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ بیمه ناباروری تصویب و دولت مکلف به پوشش ۹۰ درصدی هزینه‌های سه دوره کامل ناباروری برای زوجین شد

دکترصدیقه اسماعیل‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در بابل، با اشاره به اینکه مرکز تخصصی درمان ناباروری فاطمه الزهرا(س) تنها مرکز مستقل در کشور است، اظهار کرد: این مرکز در سال ۱۳۷۱ احداث شد.

وی با اشاره به اینکه این مرکز دارای تخصص و فوق تخصص‌های مختلف و درمانگاه متعددی است، افزود: با محقق شدن بیمه درمان ناباروری، سازمان بیمه سلامت به عنوان نهاد متولی این مهم را برعهده گرفته است.

این مسئول با اشاره به اینکه در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱، ۶ هزار و ۴۰۰ زوج از اقصی نقاط کشور برای خدمات به این مرکز مراجعه کردند یادآور شد: در سال گذشته ۱۱ هزار و ۱۷۲ زوج برای درمان ناباروری به مرکز درمانی فاطمه‌الزهرا بابل مراجعه کردند.

وی با بیان اینکه ۲۸ درصد اقدامات درمان ناباروری این مرکز منتج به بارداری شده است، افزود: مرکز درمان ناباروری فاطمه الزهرا بابل از مراکز مطرح کشور است.

رئیس مرکز تخصصی درمان ناباروری فاطمه الزهرا(س)به اجرای طرح برکت از سوی دفتر نهاد مقام معظم رهبری با سیاست فرزندآوری جهت ارتقاء نرخ باروری و رفع مشکل مالی زوجین شهری و روستایی نیازمند و کم درآمد اشاره کرد وگفت: زوج‌های کم برخوردار ۳۵ سال ساکن روستا که قادر به فرزندآوری نیستند زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند و تمام هزینه درمان آنها پرداخت می‌شود که در این راستا از مهر ۱۳۹۴ تاکنون یک هزار و ۶۲۱ زوج از خدمات این مرکز برای درمان ناباروری برخوردار شدند.

اسماعیل‌زاده، خاطرنشان کرد: علاوه برتجهیزات به روز و روش‌های مختلفی که در این مرکز انجام می‌شود همچون”پی چی دی” می‌توان در این روش جنین‌هایی که مشکل ژنتیکی دارند را مشخص و آنها را حذف کرد.

وی همچنین تعداد پرونده‌های مرکز را از زمان شروع فعالیت بیش از ۲۸ هزار و تعداد متولدین مرکز را دو هزار و ۸۰۰ نوزاد برشمرد.

رئیس مرکز تخصصی درمان ناباروری فاطمه الزهرا(س) بابل با اشاره به اینکه ساختمان جدید مرکز ناباروی فاطمه الزهرا بابل تا پایان شهریور امسال افتتاح و به بهره برداری می‌رسد، گفت: این پروژه در سه طبقه به مساحت دو هزار و ۵۰۰ مترمربع با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد در حال احداث است.


کد خبر: 11429

دیدگاهتان را بنویسید