امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۹

پررنگ شدن آموزش در رویکرد جدید کنکور

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به در این رویکرد نقش آموزش در مدارس پررنگ شده که حسن بالایی دارد، گفت: نکته‌ای دارد بچه‌ها طی سه سال متوسطه درگیر امتحانات نهایی می‌شوند و حوزه پرورشی کمتر دیده شده که تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

مصطفی جعفری معاون آموزش‌متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران امروز درباره کنکور در مازندران در گفت‌وگویی، اظهار کرد: در رویکرد جدید مقرر شد کنکور دو بار در سال طی ماه‌های دی و تیر ماه برگزار شود.

وی با بیان اینکه نکته مهم تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در رتبه کنکوری است، افزود: تاثیر این مهم امسال ۴۰درصد، سال بعد ۵۰ درصد و دو سال بعد ۶۰درصد خواهد بود.

معاون آموزش‌متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه دروس عمومی نیز در سابقه تحصیلی و رتبه نهایی تاثیرگذار است، اضافه کرد: امتحانات در سال‌های دهم، یازدهم و دوازدهم به‌صورت نهایی خواهد بود و قرار است به‌صورت الکترونیکی تصحیح شود.

جعفری با اشاره به اینکه در این رویکرد نقش آموزش در مدارس پررنگ شده که حسن بالایی دارد، تصریح کرد: نکته‌ای دارد بچه‌ها طی سه سال متوسطه درگیر امتحانات نهایی می‌شوند و حوزه پرورشی کمتر دیده شده که تحت تاثیر قرار می‌گیرد و عملا پرورش تعطیل می‌شود که موضوع مهمی بوده و با این طرح کنکور به این موضوع کمتر توجه شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید روی دانش‌آموزان بیشتر کار شود، اظهار کرد: در مازندران دو کار مهم انجام شده، به این دلیل که سابقه تحصیلی روی رتبه دانش‌آموزان تاثیر دارد کیفیت.بخشی ارزشیابی مستمر را داریم تا علاوه بر رقابت سالم دانش‌آموزان به سمت مطالعه عمیق سوق یابند و به کیفیت در نمرات توجه شود.

معاون آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: کار مان برنامه ویژه پایش بوده که شیوه‌نامه‌ای با ۲۲ بند تعریف کردیم و تمامی موارد در آن دیده شده و می‌توانیم سهم رتبه مازندران را بالا ببریم.

جعفری گفت: ۲۷۰هزار دانش‌آموز در مازندران در مقطع متوسطه درحال تحصیل هستند.


کد خبر: 1071

دیدگاهتان را بنویسید